Kategorie: Apple Ciekawostki iOS Newsy Telefony

iOS 13 solą w oku reklamodawców. Wszystko przez jedną funkcję

Aktualizacja iOS 13, która trafiła na iPhone’y we wrześniu ubiegłego roku, wprowadziła do systemu szereg mniej lub bardziej przydatnych nowości. Jedna z nich dotyczy udostępniania lokalizacji aplikacjom, co jest ewidentnie nie w smak reklamodawcom.

Apple, jakie jest, każdy widzi. Firma stara się uchodzić za obrońcę prywatności i rycerza w walce o bezpieczeństwo danych użytkowników. Choć nie zawsze wychodzi jej to zgodnie z założeniami, trzeba przyznać, że starania są zauważalne, a niekiedy bardzo skuteczne. W iOS 13 mamy do czynienia z tym ostatnim. Dane, którymi podzieliło się Fast Company, pokazują skalę sukcesu wspomnianej wersji systemu w kwestii prywatności użytkowników. Uściślając — prywatności ich lokalizacji.

iOS 13 to 68 proc. spadek możliwości śledzenia lokalizacji użytkowników

Liczby mają o siebie to, że nie kłamią. Mało tego, świetnie obrazują pewne kwestie, zależności i następstwa. Nie inaczej jest z liczbami odnoszącymi się do jednej z funkcji iOS 13, czyli kontroli udostępniania lokalizacji aplikacjom zainstalowanym na smartfonie. Raport Fast Company pokazuje dobitnie to, że użytkownicy iPhone’ów korzystają z możliwości opcji naprawdę często, co utrudnia proces targetowania reklam. To realny problem dla reklamodawców.

Z pewnością większość z was korzysta ze wspomnianej funkcji, ale dla tych, którzy nigdy o niej nie słyszeli, należy się małe wyjaśnienie. Kontrola udostępniania lokalizacji użytkownika aplikacjom była dostępna w iOS już wcześniej, jednak dopiero w iOS 13 wprowadzono dodatkowe powiadomienia i ustawienia. iUser może wybrać, czy chce udostępniać lokalizację stale (w tle) czy tylko wtedy, kiedy aplikacja jest uruchomiona na pierwszym planie. Co ważne, system co jakiś czas wysyła notyfikacje sugerujące możliwość zmiany ustawień. Z poziomu powiadomień można na przykład przydzielić programowi jednorazowy dostęp.

Wróćmy więc do liczb. Według raportu Fast Company twórcy aplikacji, a co za tym idzie, reklamodawcy, zanotowali 68 proc. mniejsze możliwości śledzenia lokalizacji w tle oraz 24 proc. mniejszą możliwość śledzenia lokalizacji aplikacji uruchomionej na ekranie głównym.

Dla użytkownika oznacza to większą prywatność, ale dla twórców aplikacji to nie lada problem. Po pierwsze, nie wszystkie funkcje programów będą działać poprawnie bez dostępu do lokalizacji, co może zmniejszyć jej skuteczność. Po drugie — brak wspomnianych informacji o położeniu urządzenia oznacza marne możliwości targetowania reklam opartych o lokalizację. W całej ten sprawie zastanawia mnie tylko jedno. Jak twórcy aplikacji i reklamodawcy będą próbować obejść odczuwalny dla nich „problem”.

https://www.gsmmaniak.pl/1091670/apple-fbi-szyfrowanie-end-to-end/

Źródło 1, 2

Marcin Karbowiak

 Redaktor serwisów internetowych, fan Apple, fetyszysta usług Google.

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Globalny hit tanio jak nigdy. Apple iPhone 15 Pro staniał jak szalony!

Jeszcze nigdy w historii flagowce Apple nie taniały tak szybko jak teraz. Masz teraz świetną…

10 maja 2024

Znany producent smartfonów wchodzi na rynek laptopów do gier. Ciekawy sprzęt!

Infinix to marka znana głównie z produkcji smartfonów. Ten chiński producent niedawno zaznaczył swoją obecność…

10 maja 2024
  • Google
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Nareszcie BLIKIEM zapłacisz w najpopularniejszym sklepie w świecie telefonów

Wreszcie nastąpił ten dzień. W sklepie z aplikacjami Google Play zapłacimy teraz z wykorzystaniem systemu…

10 maja 2024
  • Motorola
  • Słuchawki
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Słuchawki TWS do 600 zł z pazurem i magią. TEST Motorola moto buds+

Intensywne te ostatnie dni. Słuchawki bezprzewodowe do 600 złotych powinny oferować coś "ekstra". Test Motorola…

9 maja 2024
  • Apple
  • iOS
  • Newsy

Zagrożenie dla klientów Apple. CSiRT KNF alarmuje – to podpucha

Użytkownicy smartfonów Apple muszą mieć się na baczności. Oszuści czyhają na nich w oficjalnym sklepie…

9 maja 2024
  • Motorola
  • Newsy
  • Telefony

Ten nowy smartfon Motoroli to prawdziwa perełka. Takich modeli już nie ma

Motorola Moto G Stylus 2024 pozuje na pierwszych zdjęciach. Średniopółkowy model z rysikiem w obudowie…

9 maja 2024