The Wall Street Journal podaje, iż Mapy Google zawierają przeszło 11 milionów fałszywych informacjach o firmach. Co gorsze, co miesiąc liczba ta wzrasta, wpływając negatywnie na użytkowników usługi.
Zawsze uważałem Mapy Google za pomocne w wielu sytuacjach. Często wyszukuje za ich pośrednictwem interesujące mnie firmy w okolicy. O ile w przypadku restauracji, myjni czy pubów informacje tam zawarte są miarodajne i pozwalają mi uzyskać potrzebna o danym miejscu wiedzę, o tyle wyszukując specjalisty, np. hydraulika, można srogo się zawieść. Wszystko przez niewystarczająco skuteczny system weryfikacji dodawania firm do zasobów Google Maps.
To, że w Mapach od giganta z Mountain View znajdziemy nieprawdziwe informacje, nie jest niczym szczególnie nowym. Jednak byłem przekonany o tym, że wspomniany problem dotyczy wyłącznie sekcji opinii o miejscach czy przedsiębiorcach. Okazuje się, że w usłudze można odnaleźć także fałszywe informacje o firmach. Kto i po co miałby wprowadzać nieprawdziwe dane?
Według WSJ niektórzy nierzetelni usługodawcy tworzą fałszywe profile w Mapach Google lub podszywają się pod obecnie działające firmy. Skala procederu jest przytłaczająca i nie ma żadnych wątpliwości co do jej wpływu na efektywność korzystania z narzędzia od Google. W Mapach możemy odnaleźć także fałszywe profile tworzone wyłącznie po to, aby oczernić konkurencję.
https://www.gsmmaniak.pl/1011246/czy-to-nie-przesada-mapy-google-zaproponuja-ci-posilek/
Nieetyczne, ale najwyraźniej skuteczne działanie to realny problem Map Google. Na szczęście świeżo po opublikowaniu materiału przez wspomniany w tekście serwis, Google w sposób oficjalny odniosło się do sprawy.
Gigant z Mountain View nie lekceważy problemu i tłumaczy, że stara się przeciwdziałać zjawisku. W tym celu powołano nawet specjalny zespół. Firma chwali się tym, że zlikwidowano już ponad 3 miliony fałszywych profili firmowych, z czego aż 250 000 działań podjęto z uwagi na zgłoszenia użytkowników serwisu. Co ważne, proces ten postępuje.
Niestety, dodawanie „firm” do Map Google nie jest szczelnie weryfikowanym procesem. W zasadzie wystarczy numer telefonu oraz email i fejkowy profil może utworzyć dosłownie każdy. Sądzę, że Google powinno w pierwszej kolejności zająć się tym konkretnym procesem. Zasada „lepiej zapobiegać, niż leczyć” wydaje się mieć tutaj zastosowanie.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
W ostatnich miesiącach zadebiutowało parę pancernych smartfonów polskiego HAMMER-a, ale żaden z nich nie jest…
Do sieci trafiła specyfikacja maluszka dopełniającego serię Honor Magic8. Model Mini przenika się z wersją…
Roborock Saros 10R ma system nawigacji nawet 21 razy dokładniejszy od klasycznego LiDARu i mierzy…
Dobry producent postanowił przecenić swoje smartwatche zarówno u siebie, jak i w wielu sklepach partnerskich.…
Jak ważne jest wsparcie aktualizacjami telefonu? Czasami jest to coś, co decyduje o życiu lub…
Kompaktowy telefon z przepotężną baterią oraz z rewelacyjną specyfikacją może jednak zostać anulowany. Mowa tu…