Omdia opublikowała raport na temat najpopularniejszych marek smartfonów na największym rynku świata. Chodzi oczywiście o Indie i vivo jest tam królem. Jakie smartfony kupowalibyśmy, mając znacznie szerszy niż w Polsce wybór?
W sieci pojawiły się dane za trzeci kwartał 2025 roku, w którym król sprzedaży smartfonów nadal jest tylko jeden – do tego znowu rośnie. To daje nam niezły wgląd w to, jakie telefony kupują ludzie, gdy ceny są niższe, a oferta – jeszcze szersza niż w Polsce.
vivo nadal królem najważniejszego rynku smartfonów
Kolejny kwartał z rzędu niekwestionowanym liderem indyjskiego rynku smartfonów pozostaje vivo. Mają 20% rynku w Indiach, co przełożyło się na 9.7 miliona sprzedanych telefonów tylko w III kwartale 2025 roku.
Do tego trzeba zauważyć, że do wyniku vivo nie wliczono jego submarki (a do Xiaomi już tak). Przy genialnej sprzedaży iQOO 15 można spodziewać się, że wynik przybliżyłby się do 30%. Przy 19% wzroście w ciągu roku możemy spodziewać się, że taki rezultat to tylko kwestia czasu.
Apple radzi sobie świetnie, ale Samsung powoli się zwija
Drugie miejsce zajmuje Samsung z udziałem na poziomie 14%. Tutaj jednak pojawia się niespodzianka – spadli o 9%, co na tak potężnym rynku oznacza miliardowe straty. Jest to o tyle ciekawe, że w Indiach Samsung ma dużo ciekawszą ofertę średniaków niż w Europie – seria M i F są tam mocniej rozbudowane.
Na trzecie miejsce przesunęło się Xiaomi, które jeszcze rok temu było największym producentem z wynikiem na poziomie vivo. Teraz – po 17% spadkach – mają dla siebie 13% rynku i są tuż za Samsungiem. Trzeba jednak zauważyć, że do tego wyniku wlicza się POCO.
Czwarte miejsce zajęło Oppo, mające również 13%, ale tu pojawia się kolejny szczegół – nie wliczono tu OnePlusa. Gdyby więc potraktować go jako submarkę pokroju POCO, to Oppo wskoczyłoby na podium. W ciągu roku zaliczyli drobny wzrost na poziomie 3%.
Pierwszą piątkę największych producentów w Indiach zamyka Apple, ale coś mi mówi, że iPhone przeżyje tam renesans. Udało się im zaliczyć 47% wzrost sprzedaży, co jest kolosalnym osiągnięciem. Szybciej rosła tylko Motorola (53%) i Nothing (66%) – oczywiście nie przy tak dobrych wynikach sprzedaży (10% rynku).
Źródło: Omdia, via Sanju Choudhary, opracowanie własne
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.







