Niespodziewanie dobra sprzedaż Apple w Chinach powoduje problemy dla konkurencji – podstawowy iPhone 17 sprzedaje się lepiej niż standardowy Xiaomi 17.
Choć na świecie panuje ogólne przekonanie, że iPhone 17 to właściwie nic takiego ponad to, co znamy, Chińczycy zakochali się w tej generacji od pierwszego wejrzenia. Krajowi producenci są na tę sytuację mocno zirytowani.
iPhone 17 przebojem podbija Chiny
Już 13 września pisałem, że chińskie serwery Apple padły, ponieważ tak wielu użytkowników chciało zarezerwować iPhone 17 w przedsprzedaży. I już wiadomo, że konkurencji w związku z tym sprzedaż poleciała, a będzie – prawdopodobnie – jeszcze gorzej.
Dlaczego? Ponieważ Apple planuje ogłosić iPhone’a 17e w pierwszej połowie 2026 roku. Będzie to następca 16e, czyli model również budżetowy. A takie, jak wiadomo, sprzedają się całkiem dobrze.
iPhone 16e / fot. Paweł Gajkowski, gsmManiaK.pl
Analityk TF International Securities, Ming-Chi Kuo, twierdzi na portalu X, że całkowita sprzedaż Xiaomi 17 spadła o 20 procent, a pierwotny cel wynosił 10 milionów sztuk. Zakładając brak agresywnych strategii cenowych i kampanii marketingowych mających na celu wzmocnienie popularności serii, szacuje się, że wspomniana liczba spadnie do 8 milionów sztuk.
Odnosząc się do przyczyn spadku sprzedaży, Kuo zauważa, że to właśnie popularność podstawowego iPhone’a 17 w Chinach zdławiła konkurencję. Chwilowo czy na stale? W tej chwili trudno to ocenić. Faktem jednak jest, że takiego sukcesu „siedemnastki” w Kraju Środka mało kto się spodziewał.
Apple vs Xiaomi – Cupertino zdecydowanie prowadzi
Wersja standardowa iPhone 17 sprzedaje się lepiej niż Xiaomi 17, co nie dziwi, biorąc pod uwagę, że Apple wprowadziło w tym roku trzy ulepszenia. Użytkownicy otrzymali – 256 GB zamiast 128 GB – w połączeniu z 3-nm chipsetem A19 i panelem LTPO OLED, co stanowi ogromny krok naprzód w porównaniu z wyświetlaczami 60 Hz, które Apple nadal stosuje w modelach innych niż Pro.
Dzięki ulepszonemu ekranowi, z technologią ProMotion, częstotliwość odświeżania ekranu iPhone’a 17 może mieścić się w zakresie od 1 Hz do 120 Hz, oszczędzając baterię w razie potrzeby i zapewniając płynne przewijanie w każdej sytuacji.
iPhone 17 Pro / fot. producenta
Wprowadzając iPhone 17e, Apple ma zamiar dotrzeć dla konsumentów, dla których koszt zwykłego iPhone’a jest zbyt duży. Póki co nie jest to problem, a nowe smartfony z Cupertino schodzą jak świeże bułeczki, na co z zazdrością patrzy nie tylko Xiaomi, ale i inni,w tym Huawei.
Wydaje się więc, że po okresie słabej sprzedaży w Chinach Apple znowu jest na topie. Pozostaje tylko czekać na globalne zestawienia, które pokażą nam, jak odbierana jest nowa seria w innych krajach.
A jak wypada iPhone 17 na tle iPhone 16? Dowiesz się tego z osobnego artykułu.
Źródło: WCCF Tech
Ceny Apple iPhone 17
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.







