Klienci PKO BP muszą przygotować się na trudny czas. Kluczowe i popularne usługi znikną na rekordowo długi czas. Bank wydał w tej sprawie pilny komunikat, aby użytkownicy mogli odpowiednio wcześnie przygotować się na nieprzyjemności.
PKO BP to największy bank w Polsce mogący pochwalić się milionami klientów. Piszemy Wam o tym dlatego, ponieważ w przypadku wprowadzania nowości, aktualizowania funkcji czy informowania o działalności cyberprzestępców – sprawy te dotyczą ogromnej liczby ludzi.
Komunikat wydany 17 września nie pozostawia złudzeń w kwestii tego, że klienci PKO BP spotkają się ze sporymi utrudnieniami. Te wyjątkowo potrwają przez kilkanaście godzin, paraliżując najważniejsze usługi na stronie internetowej oraz w aplikacji mobilnej.
Nadciąga przerwa w działaniu usług w PKO BP
fot. PKO BP
Jak możemy wyczytać na stronie internetowej PKO BP, trudności z tytułu prac serwisowych pojawią się 21 września od godziny 0:00 do 13:00. To rzadko spotykane, aby przerwy techniczne były aż tak długie.
Podczas przerwy klienci nie będą mogli korzystać z większości usług internetowych i mobilnych PKO BP, w tym iPKO, iPKO biznes oraz PKO Junior. Aplikacja IKO będzie działać w ograniczonym zakresie – umożliwi jedynie wypłaty z bankomatów i płatności w sklepach stacjonarnych oraz online za pomocą BLIK. Pozostałe funkcje, w tym dostęp do historii transakcji czy przelewów, będą niedostępne.
Prace obejmą również iPKO biznes oraz funkcje otwartej bankowości (Open Banking). Możliwość dokonywania płatności internetowych z użyciem „Płacę z iPKO” będzie w tym czasie wyłączona.
Bank zapewnia jednak, że wszystkie karty płatnicze będą działać w bankomatach i punktach sprzedaży stacjonarnej. W ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Secure 2 dostępna będzie jedynie autoryzacja przy użyciu kodu SMS i PIN-u do karty.
Jak przygotować się do nadchodzących nieprzyjemności?
Fot. PKO BP
PKO BP przypomina, że prace techniczne mają na celu poprawę wydajności systemów oraz zwiększenie bezpieczeństwa transakcji dla klientów.
Taki komunikat nie bez przyczyny pojawił się z wyprzedzeniem. Bankowi zależy na tym, abyście dokonali wszelkich opłat i pojedynczych transakcji poza trwaniem prac serwisowych. Dzięki temu unikniecie nieprzyjemności, a co za tym idzie niepotrzebnej frustracji.
Źródło: PKO BP
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.






