Alior Bank wydał komunikat w sprawie płatności zbliżeniowych. Jego treść powinna zainteresować każdego klienta, który korzysta z tej usługi. Chodzi bowiem o bezpieczeństwo Waszych środków.
Wielokrotnie już pisaliśmy Wam, jak istotne jest kontrolowanie stron internetowych banków. Ostatnio Alior Bank poinformował o wdrożeniu nowych kart płatniczych. Za pośrednictwem mediów tego samego przekazu kilka dni temu pojawiła się nowa wiadomość w segmencie “Nowe zagrożenia”.
Sprawa jest na tyle poważna, że powinna zaalarmować każdego klienta. Znajomość zagrożeń może w końcu zminimalizować ryzyko, zwiększając tym samym Wasze bezpieczeństwo. Oto najpopularniejsze działania oszustów wobec użytkowników.
Alior Bank ostrzega: tak próbuje się Was zrobić w bambuko
Fot. Alior Bank
Ataki na technologię NFC wciąż ewoluują. Przestępcy skupiają się głównie na pierwszej fazie ataku, czyli parowaniu urządzenia z fałszywą aplikacją. Uda im się to tylko wtedy, gdy użytkownik wprowadzi wrażliwe dane i przyłoży swoje urządzenie do telefonu z nieautoryzowaną aplikacją. Efekt? Utrata pieniędzy.
Nierzadko łupem cyberprzestępców trafiają także portfele cyfrowe, takie jak Apple Pay czy Google Pay. Przestępcy rozsyłają wiadomości nakłaniające do podawania danych karty oraz jednorazowego kodu autoryzacyjnego. Mając te informacje, mogą dodać kartę do własnego portfela cyfrowego i realizować płatności zbliżeniowe lub wypłacać gotówkę, działając całkowicie poza kontrolą właściciela.
A co w takim wypadku z zyskującymi na popularności obrączkami płatniczymi? Każda obrączka posiada indywidualny numer referencyjny, unikalny i powiązany kryptograficznie z urządzeniem. Numer ten nie jest użyteczny w innych miejscach, np. w internecie, i nie da się go przenieść na inne urządzenie. Tak więc posiadacze tych urządzeń mogą czuć się bezpieczni.
Jak chronić się przed zagrożeniami?
Fot. Alior Bank
Podstawą ochrony przed atakami NFC i phishingiem jest zachowanie ostrożności przy instalacji aplikacji i podawaniu danych. Należy korzystać wyłącznie z oficjalnych źródeł i zweryfikowanych aplikacji bankowych. Pamiętajcie, że oszuści chcą wywołać w Was niepokój, pośpiech – w razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktujcie się bezpośrednio z instytucją, która rzekomo się do Was odezwała.
Warto również regularnie monitorować historię transakcji, stosować limity płatności oraz chronić urządzenia przed zgubieniem lub kradzieżą. W przypadku utraty urządzenia lub podejrzenia nieautoryzowanego użycia należy niezwłocznie je zablokować i zgłosić incydent w banku.
Źródło: Alior Bank
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.






