Samsung Galaxy S26 Pro to nowy-stary design i choć to trochę bez sensu, to właśnie on będzie podstawowym flagowcem Koreańczyków na 2026 rok. Poza nazwą niewiele się tu zmieni.
Do sieci trafiły przedstawiające Samsunga Galaxy S26 Pro rendery. Tak wygląda podstawowy model flagowca na 2026 rok, ale moim zdaniem nazywanie go „Pro” nie ma sensu.
Samsung Galaxy S26 Pro to nowa wyspa aparatu
Na początek przyjrzymy się zmianom w designie. Wyspa aparatów pojawia się po raz pierwszy od dawna, wcześniej same obiektywy wystawały ponad lico obudowy. To oczywiście pokłosie pogoni za smukłością, ostatniej obsesji mobilnej branży.
Dla kontekstu przypomnę, że Galaxy S25 mierzy 7.2mm. Przez wyniesienie obiektywów na wyspę Samsungowi udało się ściąć ten wynik do 6.96mm. Dla nieco ponad 0.2mm mamy zerwanie z designem, który szczerze mówiąc podobał mi się bardziej. Ciekawi mnie, czy w związku z tym takich samych zmian doczekają się średniaki.
Do tego S26 Pro jest nieco wyższy i nieco szerszy, a to zwiastuje pojawienie się powiększonego wyświetlacza. Poza tym wyspa naprawdę mocno wystaje – to aż 10.23mm grubości.
To trochę bez sensu, że nie będzie już podstawowego Galaxy S26
Zastanówmy się przez chwilę, czy Samsung Galaxy S26 Pro naprawdę jest Pro. Pro w stosunku do czego? Czy punktem odniesienia będą teraz średniaki, a może dopisek FE zniknie z kolejnej generacji tej serii? Jeszcze inną opcją jest to, że teraz Edge będzie uznawany za podstawę oferty, pomimo wyższej ceny.
Tak naprawdę to każdy w tych przypadków jest dla mnie bez sensu. Czy naprawdę aż tak bardzo trzeba być zapatrzonym w ofertę Apple, by poświęcić dla niej tak przejrzyste od lat nazewnictwo? Na szczęście nazwa to coś, co można zmienić na stosunkowo krótko przed premierą.
Na koniec pozostaje napomknąć o specyfikacji. W przeciekach przewija się bateria 4300 mAh, która budzi tylko pusty śmiech na tle chińskiej konkurencji. Do tego możemy doczekać się wariantu z 16 GB RAM, to akurat budzi moją ciekawość.
Źródło: Android Headlines, opracowanie własne
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.








