Premiera Xiaomi 16 coraz bliżej, czas więc na podsumowanie specyfikacji. Przez swoją dostępność w Europie ten telefon stanie się benchmarkiem dla każdego kompaktowego flagowca.
iPhone 17 Pro został oczywiście określony przez Apple jako najlepszy kompaktowy flagowiec na rynku. Zapomnieli dodać, że mają na myśli tylko USA, gdzie chińskie telefony w zasadzie nie istnieją. Specyfikacja Xiaomi 16 czyni z niego po prostu dużo ciekawszy smartfon.
Xiaomi 16: podsumowanie specyfikacji
Na początek w specyfikacji dobrze zapowiada się ekran LTPO 120 Hz z rozdzielczością 1.5K. Ten według przecieków ma być otoczony rekordowo cienkimi ramkami, które – a jakże – już teraz są porównywane do wspomnianego iPhone’a 17 Pro.
W wyposażeniu pojawiają się również typowe dla flagowców z Androidem rozwiązania, czyli ultradźwiękowy czytnik linii papilarnych oraz normy wodoszczelności IP68 i IP69. Tak naprawdę najciekawszą zmianą będzie HyperOS 3. Nowe oprogramowanie ma wysoko zawieszoną poprzeczkę. Prawda jest taka, że przy obecnym wyglądzie interfejs Xiaomi po prostu nie przystaje do flagowców.
Bateria 7000 mAh w tak kompaktowej obudowie to kosmos
Znowu odniosę się do Apple, bo wczoraj poświęcili tak wiele czasu swoim „świetnym” bateriom, że uszy więdły. Na tle ogniw krzemowo-węglowych ich pojemności wyglądają komicznie – i tak będzie też wyglądać porównanie czasów pracy.
Xiaomi 16 ze swoimi 7000 mAh zapowiada się na flagowca, którego można ładować co najmniej co dwa dni. Do tego pojawia się dużo szybsze niż w iPhonie, Pixelu czy Galaxy S ładowanie. Mowa tu o 100W po kablu i 50W bezprzewodowo.
Ponadto wiemy o obecności Snapdragona 8 Elite Gen 5 (nadal mam nadzieję, że nazwę uproszczą do Elite 2), stawiam też na 16 GB RAM w globalnej wersji.
Na koniec pozostaje kilka słów o aparatach. Xiaomi 16 dostanie trzy matryc po 50 MP każda, a żadna z nich nie będzie autorstwa Sony. To Omnivision i Samsung, ale dla przeciętnego użytkownika ma to niewielkie znaczenie.
Źródło: Yogesh Brar, opracowanie własne
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.







