Ze świecą szukać osób, które podczas dokonywania płatności nie korzystają z usługi BLIK. Santander swego czasu opublikował bardzo pilny komunikat w jego sprawie, nawołując klientów do jak najszybszego zapoznania się z nim. W najgorszym wypadku można stracić pieniądze.
Klienci kolejnego banku w naszym kraju są w potencjalnym niebezpieczeństwie. Komunikat w sprawie działania oszustów dotyczy właściwie każdego, kto posiada konto – ostrzeżenie udostępnione zostało przez Santander. Sprawa jest bardzo poważna i dotyczy popularnego narzędzia BLIK.
Santander wydał wiadomość w sprawie BLIK
fot. Santander Bank Polska
Na pewno chociaż raz zdarzyła Wam się sytuacja, kiedy ktoś znajomy poprosił Was na komunikatorze o przelanie pieniędzy za pośrednictwem BLIK. Sam doświadczyłem czegoś takiego co najmniej kilkukrotnie. Ale czy kiedykolwiek podejrzewaliście, że za taką prośbą może kryć się co więcej?
Wyobraźcie sobie scenariusz, w którym konto Waszego znajomego zostaje skradzione. Ktoś zaczyna się pod niego podszywać, rozsyłając wiadomości do wielu osób, prosząc o pożyczkę. Wy nieświadomi podstępu wysyłacie pieniądze, a po chwili kontakt się urywa. Zostajecie oszukani i tracicie kasę.
Santander radzi, jak uniknąć tego scenariusza. W pierwszej kolejności upewnijcie się, że macie do czynienia ze znajomym – napiszcie do niego SMS-a lub zadzwońcie. Stosujcie zasadę ograniczonego zaufania. Jeśli nie możecie tego zrobić, najlepiej zignorować prośbę. To samo należy zrobić, jeśli treść wiadomości jest nagląca.
Oto popularne metody oszustów
Jednym z częstszych sposobów wyłudzania pieniędzy jest fałszywa sprzedaż w sieci. Oszust prosi o podanie kodu BLIK, rzekomo w celu dokonania płatności za zakupiony przedmiot. W rzeczywistości kod pozwala mu natychmiast wypłacić pieniądze. Choć dla wielu z Was zapewne brzmi to banalnie, tak są osoby, które się na to nabierają.
Kolejna metoda to podszywanie się pod instytucje lub służby. Przestępca dzwoni, twierdząc, że Wasze konto jest zagrożone lub, że ktoś z Waszych bliskich potrzebuje pilnej pomocy. Wówczas jesteście proszeni o wpłatę BLIK w bankomacie lub przekazanie kodu. Nigdy nie wykonujcie takich poleceń i weryfikujcie te informacje u źródła.
Źródło: Santander
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.






