Część klientów Alior Bank już teraz może cieszyć się z ważnej zmiany. Wkrótce o jej zaletach przekonają się wszyscy użytkownicy instytucji. Sprawa kręci się wokół długo wyczekiwanej zmiany w sprawie kart płatniczych. Będzie nie tylko wygodniej, ale również bezpieczniej.
Unowocześnianie funkcji i wprowadzanie nowości dla klientów to rutyna, do której przywykli klienci absolutnie wszystkich banków. Jakiś czas temu Alior Bank poinformował o wdrożeniu kart płatniczych z nowym wizerunkiem. Choć z pozoru wydaje się to błahe, tak zmiana wpłynie na bezpieczeństwo użytkowników.
Alior Bank z istotną zmianą
Nowe projekty kart wpisują się w szerszy proces odświeżania identyfikacji wizualnej Alior Banku. Charakterystyczne kolorowe kwadraty trafią teraz na karty płatnicze. Zyskają one również na minimalizmie – układ awersu będzie posiadał samo logo i oznaczenie rodzaju karty. Na rewers z kolei przeniesiono dane posiadaczy i numer karty. Tym samym wzrasta bezpieczeństwo klientów.
Pierwsze egzemplarze kart w nowej szacie graficznej otrzymają klienci zakładający Alior Konto już w sierpniu. W kolejnych miesiącach zmiana będzie wprowadzana stopniowo – od stycznia 2026 roku obejmie wszystkie nowo wydawane karty. Bank przewidział także, że obecni klienci nie będą musieli podejmować żadnych działań – nowy wzór trafi do nich w momencie wymiany karty po upływie jej ważności.
Nowa identyfikacja obejmie zarówno segment klientów indywidualnych, jak i biznesowych, a zmiana dotyczy kart debetowych oraz kredytowych. Wyjątek stanowią jedynie karty dedykowane dzieciom i graczom, które zachowają dotychczasową szatę graficzną. Wzór w aplikacji mobilnej i bankowości internetowej Alior Banku również zostanie ujednolicony.
Na zmianie najbardziej skorzysta konkretna grupa klientów
Nowe karty Alior Banku uwzględniają także potrzeby osób niewidomych i niedowidzących. Dzięki specjalnemu wycięciu, tzw. blind notch, użytkownicy bez problemu odróżnią kartę debetową od kredytowej. Ułatwi to korzystanie z kart zarówno przy płatnościach przy terminalach, jak i podczas operacji w bankomatach.
Nowy wygląd kart to więcej niż zmiana wizualna – to potwierdzenie przemyślanego, głębszego odświeżenia marki, które wprowadzamy w ramach realizacji strategii „Alior Bank. Albo nic”. Choć karty stanowią widoczny efekt tego odświeżania, najważniejsze jest to, co za nimi stoi: długoterminowe podejście do tworzenia usług bardziej dostępnych, intuicyjnych i przyjaznych dla wszystkich użytkowników – mówi Magdalena Lewicka, dyrektorka Departamentu Marketingu i Relacji z Klientem w Alior Banku.
Źródło: Alior Bank
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.








