Klienci Millennium powinni zapoznać się z tym komunikatem. Bank wydał ważne ostrzeżenie w sprawie wzmożonej aktywności oszustów. W grę wchodzi bezpieczeństwo Waszych środków. Oto co trzeba wiedzieć!
Bank Millennium ma ważną wiadomość dla posiadaczy kont. Niedawno otrzymaliśmy istotną nowość pod postacią możliwości potwierdzenia tożsamości w aplikacji mobilnej. Ostatnio wydany komunikat jednak znowu ściąga nas na ziemię, informując o znacznie poważniejszej sprawie.
Bank Millennium prosi o zachowanie szczególnej ostrożności
Fot. Millennium
Millennium nieprzerwanie od wielu lat cieszy się popularnością w Polsce. Nie powinno więc nikogo dziwić, że raz na jakiś czas oszuści próbują dobrać się do klientów instytucji, wyłudzając dane do konta lub pieniądze. Wydane dosłownie moment temu ostrzeżenie dotyczy przestępców podszywających się pod pracowników banku.
Wszystko jest sprytnie zaplanowane. Metoda, jak wiele innych ma zamiar wywołać u Was lęk i obawę, które pod wpływem kolejnych argumentów mogą przerodzić się w strach. W efekcie stajecie się bardziej podatni na sugestie i polecenia rzekomego pracownika. Bardzo często jednym ze stosowanych haków jest wykrycie niespodziewanej aktywności na Waszym koncie bankowym.
W celu „ochrony środków” przestępcy proponują Wam dokonać zabezpieczenia pieniędzy. W pierwszym wariancie oszuści proszą Was o przekazanie karty płatniczej wraz z PIN-em. Czasem bezpośrednio osobie podszywającej się pod pracownika, innym razem wysłanemu przez nich kierowcy. W drugim przypadku proszą Was o przelanie pieniędzy na “bezpieczne konto” za pośrednictwem BLIK. Następnie wypłacają kasę i kontakt się urywa.
Jak się bronić i jak zachowują się pracownicy instytucji?
Fot. Millennium
Jeśli rozmówca podaje się za pracownika banku, najlepiej zakończyć połączenie i oddzwonić na oficjalny numer infolinii dostępny na stronie internetowej. Nie należy przekazywać danych osobowych ani informacji o koncie podczas niespodziewanych rozmów telefonicznych. Zawsze też możecie zweryfikować tożsamość pracownika podczas rozmowy poprzez aplikację banku.
Dostajecie powiadomienie, które kładzie nacisk na pośpiech? To znak, że coś jest nie tak. Pamiętajcie, że prawdziwi pracownicy banku nie proszą o instalację dodatkowych aplikacji, przekazanie gotówki czy karty. Wszystkie działania związane z bezpieczeństwem należy potwierdzać wyłącznie przez aplikację mobilną lub bankowość internetową po samodzielnym zalogowaniu.
Źródło: Millennium
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.






