iPhone 16 nawet na tak wysyconym rynku jak Indie jest najlepiej sprzedającym się telefonem. Nie dał szans vivo – największemu producentowi na tym rynku. Jakie jeszcze modele zasłużyły sobie na uznanie tam, gdzie tanio można kupić każdy smartfon świata?
Jeżeli chodzi o ilość sprzedanych smartfonów, vivo jest niekwestionowanym królem w Indiach. Weźmy jednak pod uwagę popularność tylko jednego modelu, a iPhone 16 okazuje się najpopularniejszym modelem. Wygląda na to, że mając do wyboru wszystkie telefony świata za pół ceny, i tak postawimy na Apple.
iPhone 16 najlepiej sprzedającym się telefonem w Indiach
Na początek kilka faktów na korzyść Apple. Po pierwsze – żaden telefon nie był kupowany tak często, co iPhone 16. Po drugie – Apple zanotowało rekordowy drugi kwartał, najlepszy za czasów swojej bytności w Indiach. Do tego cała sprzedaż urosła o 18% względem analogicznego kwartału 2024 roku.
Indie notują również najwyższą sprzedaż w segmencie ultra-premium. Tu pozwolę sobie na małą dygresję – wiesz, gdzie w Indiach zaczyna się taka półka cenowa? Od 45 tysięcy rupii. Nie łap za kurs walut, zrobiłem to za Ciebie – to kwota 1908 złotych.
W Polsce segmentem ultra-premium jest więc kosztujący 2000 złotych OnePlus Nord 5. Zdaję sobie sprawę, że życie w Indiach ma swoje ciemne strony – jest ich nawet bardzo wiele – ale ceny smartfonów zdecydowanie do nich nie należą.
Te telefony sprzedawały się świetnie
Być może ciekawi Cię, jakie telefony poza podstawowym modelem Apple dobrze sprzedawały się na tak dobrze zaopatrzonym rynku. Popularnością cieszyły się na przykład OnePlus 13 i OnePlus 13s. Popularność tego drugiego bardzo dobrze wróży na przyszłość, ponieważ zwiększa szansę na debiut kompaktowego następcy w wersji global.
Jeżeli chodzi o konkurencję, to imponujący realme GT 7 Dream Edition (ten w wersji Aston Martin) również cieszył się dużym zainteresowaniem. Nic dziwnego, bo to jeden z najładniejszych telefonów tego roku.
Na koniec ciekawostka – mimo miażdżącej krytyki ze względu na cenę ich flagowca Nothing okazał się najszybciej rosnącą marką w Indiach. Oczywiście nadal daleko im do królów estrady, ale cieszy mnie fakt, że innowacja i odwaga nadal są doceniane. Ciekawi mnie, jak podobne zestawienie wyglądałoby dla Polski. Na nasze nieszczęście jesteśmy zbyt mali, żeby Counterpoint Research przygotował je dla naszego kraju.
Źródło: Counterpoint Research, via GSMArena, opracowanie własne
Ceny iPhone 16
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.









