Kategorie: Newsy Tablety

Słodko-gorzki kwartał dla producentów tabletów. Są spadki, ale jest nadzieja na przyszłość

Rynek tabletów od dawna nie jest już ostoją spokoju. Potwierdzają to najnowsze wyniki sprzedażowe całej branży, które jednak nie są jednoznacznie złe. I właśnie w tym można upatrywać nadziei na przyszłość.

Kolejni producenci powoli wycofują się z produkcji tabletów, ale trudno się im dziwić – to finansowy tort, którego powierzchnia cały czas się zmniejsza, a chętni do jego współdzielenia są w stanie wykroić dla siebie coraz mniejszy kawałek. Potwierdzają to najnowsze statystyki sprzedaży tych urządzeń mobilnych.

Jest spadek, ale też bardzo istotny wzrost

W pierwszym kwartale 2019 roku do klientów trafiło nieco ponad 37,1 mln tabletów. Choć jest to wynik gorszy od czwartego kwartału 2018 roku o 12,8%, to biorąc pod uwagę rezultaty z analogicznego okresu rok temu, mamy do czynienia ze wzrostem o 13,8%. To oczywiście efekt tego, iż tradycyjnie już końcówka roku jest najlepszym okresem sprzedażowym, z kolei pierwsze trzy miesiące regularnie oznaczają znaczy spadek zapotrzebowania na urządzenia mobilne. Faktem jest więc, że producenci lepiej poradzili sobie z „okresem ogórkowym” niż rok temu. To bez wątpienia dobra wiadomość.

Kilkunastoprocentowy wzrost napędziła z pewnością premiera nowych iPadów, które zadebiutowały w marcu – w osiągnięciu dobrych wyników pomógł także debiut modelu Huawei MediaPad M5 Pro.

Warto także zauważyć jednocześnie, że klienci coraz częściej decydują się na zakup modeli z ekranem o przekątnej co najmniej 10 cali. Po raz pierwszy w historii sprzedaż takich modeli wyniosła ponad 50% ogólnego rezultatu i na przestrzeni kolejnych kwartałów ta tendencja z pewnością będzie się tylko pogłębiać. Doskonale widać, że wiedzą to także producenci, bowiem 67% nowych modeli, które pojawiły się na rynku w pierwszym kwartale tego roku to właśnie urządzenia z taką przekątną wyświetlacza.

II kwartał 2019 roku to powrót na ścieżkę strat

Niestety wszystko wskazuje na to, że II kwartał nie będzie już tak przyzwoity, jak początek 2019 roku. Analitycy spodziewają się, że w ujęciu rok do roku sprzedaży tabletów spadnie o 8,7%, a w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy tego roku – o 8,9%. Możemy więc oczekiwać kontynuacji niezbyt przyjemnej dla producentów sinusoidy sprzedażowej, która ani myśli wyhamować. Z drugiej strony – lepsze to niż równia pochyła w dół.

Wydaje się jednak, że obrany przez producentów kierunek zwiększania rozmiarów tabletów jest jak najbardziej słuszny. Może nie warto mówić w tym kontekście o ekstremach w stylu Samsunga Galaxy View 2, ale segment 7- i 8-calowych sprzętów już dawno został zjedzony przez słusznych rozmiarów phablety i raczej trudno oczekiwać tutaj skutecznej rewolty.

źródło

Amadeusz Cyganek

Najnowsze artykuły

  • HTC
  • Newsy
  • Tablety

Ten powrót „króla” Androida woła o pomstę do nieba. Nowy HTC zafunduje Ci powrót do przeszłości

HTC niegdyś był królem Androida, dlatego szkoda patrzeć na jego dzisiejszą sytuację. Powrót na tarczy,…

4 maja 2024
  • Promocje

Jaki telefon kupić do 1000 zł? Ten ma 100 MP (OIS), 67 W, AMOLED 120 Hz i wygląda ślicznie

Najlepszy telefon do 1000 zł? Pod rozważania z pewnością trzeba wziąć realme 11 Pro. Posiada…

4 maja 2024
  • Newsy

5,5 mln Polaków zagrożonych. O krok od tragedii

Jak bardzo zagrożeni jesteśmy w sieci? W 2023 roku prawie 5,5 miliona Polaków kliknęło w…

4 maja 2024
  • Nothing
  • Słuchawki
  • Testy
  • Wiadomość dnia

TEST Nothing Ear. Stare szaty, nowa jakość? Cóż, jakby to powiedzieć…

Od premiery Nothing Ear minęła chwila, jednak spokojnie - nie zapomniałem o tym, by je…

4 maja 2024
  • Google
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Google ma fantazję. Chce, abyś… puszczał bąki przez telefon

Google szykuje bardzo dziwną aktualizację najbardziej podstawowej aplikacji dostępnej na smartfonach z Androidem. Program "Telefon"…

4 maja 2024
  • Google
  • Newsy
  • Telefony

Cena Google Pixel 8a w Polsce zdziwi nawet Ciebie. Nie jestem pewien, czy flagowa specyfikacja będzie tego warta

Na kilka dni przed debiutem "najlepszy średniak świata" zdradził materiały marketingowe. Nie jestem pewien, czy…

4 maja 2024