>
Kategorie: Newsy Xiaomi

Działanie z przypadku? Ależ skąd – Xiaomi ma strategię na 10 lat

Gdy w HTC czy Sony jesteśmy świadkami nerwowych ruchów związanych z działką mobilną, szef Xiaomi rozsiada się w wygodnym fotelu i przed licznym gremium mówi wprost – działamy dobrze i wiemy co będziemy robić nie tylko za rok czy za pięć, ale także za dziesięć lat. Bo dobra strategia to podstawa.

Jeszcze kilka lat temu taka sytuacja byłaby nie do pomyślenia. Oto jesteśmy bowiem świadkami rozpaczliwego dryfowania HTC na powierzchni, co objawia się chociażby w planach sprzedaży licencji tej marki mało znanym, hinduskim koncernom technologicznym, a Sony wciela swoją dywizję mobilną w inne segmenty działalności, by sprytnie ukryć olbrzymią stratę notowaną przez tę firmę.

Tymczasem Xiaomi metodycznie robi kolejne kroki do przodu i idealnie wypełnia swoje plany, o których nie raz i nie dwa mówił szef firmy, Lei Jun.

Lei Jun: wiemy, jak rozwijać Xiaomi przez następnych 10 lat

Przemówienie CEO tej firmy na jednym z chińskich uniwersytetów zbiegło się w czasie z dziewiątą rocznicą powstania Xiaomi, ale wbrew pozorom Jun nie zajmował się podsumowaniem przeszłości, ale mocno wybiegał w to, co dopiero przed tą dynamicznie rozwijającą się firmą.

Koncern przede wszystkim nie chce przespać wielkiej, internetowej rewolucji składającej się z trzech elementów: łączności 5G, sztucznej inteligencji oraz Internetu Rzeczy. To mają być podwaliny dobrego i udanego biznesu, ale jest jedna, jeszcze ważniejsza obietnica – podwaliną działalności Xiaomi ma być segment smartfonów, co oznacza, że to właśnie na urządzenia mobilnych będzie koncentrować się uwaga Chińczyków.

Podczas uniwersyteckiego wykładu Lei Jun odniósł się także do kwestii, która jest znakiem rozpoznawalnym Xiaomi, a więc niskiej ceny ich sprzętów. Jak stwierdził prezes koncernu, „wysoka cena nie zawsze odpowiada dobrej jakości, a niska cena i odpowiedni stosunek ceny do jakości nie mogą być to pojęcia, które nie mogą być równe”. Jun zapewnił także, że wycena smartfonów tego producenta nigdy nie będzie determinowana przez posunięcia w tym temacie wykonane przez wielkiego konkurenta z tego samego państwa, a więc Huawei.

Biorąc pod uwagę, w jak dynamiczny sposób w ostatnich latach rozwijało się Xiaomi, nie sposób nie zaufać szefom tego przedsiębiorstwa – firma ta dała już poznać się jako koncern, który potrafi szybko reagować na zmieniającą się biznesową rzeczywistość i nie inaczej powinno być także i tym razem.

Wypada więc życzyć powodzenia, bo Chińczycy zwyczajnie na nie zasługują.

źródło

Amadeusz Cyganek

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Telefony

Jest dobra i zła wiadomość: ten telefon imponuje baterią, ale jego cena może sprawić, że będziesz musiał sprzedać nerkę

Pierwszy składany iPhone od Apple to urządzenie, na które fani czekają od lat. Choć premiera…

20 listopada 2025
  • Artykuł sponsorowany
  • Promocje

Sprawdź te 4 promocje Black Friday Weeks! Xiaomi i Samsung taniej

RTV EURO AGD przecenia hitowe urządzenia. To smartfon Redmi z aparatem 200 MP, poręczny tablet…

20 listopada 2025
  • Promocje

Epic Games ma dla Was dwie wyjątkowe strategie. Takiej okazji już dawno nie było

Fani strategii mogą czuć się kokietowani. Epic Games w ramach rozdawnictwa postanowił udostępnić graczom dwa…

20 listopada 2025
  • Promocje

Takiego G-Shocka nie ma nawet Casio. Za 60 złotych dostajesz kapitalną baterię, IP68 i latarkę

Tanich smartwatchy o designie G-Shocka jest wiele, ale to BlitzWolf BW-AT7 robi największe wrażenie -…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Kwartały mijają, a jest to wciąż najlepszy pancerny smartfon producenta. Nie tylko IP69 i MIL-STD-810H

W ostatnich miesiącach zadebiutowało parę pancernych smartfonów polskiego HAMMER-a, ale żaden z nich nie jest…

20 listopada 2025
  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Może i jest cieniasem, ale na pewno nie pod względem specyfikacji. Przeciwnie – wręcz czaruje wyposażeniem

Do sieci trafiła specyfikacja maluszka dopełniającego serię Honor Magic8. Model Mini przenika się z wersją…

20 listopada 2025