Kategorie: Ciekawostki Newsy

Zuckerberg zapłaci wydawcom za artykuły premium, które pojawią się na Facebooku

Mark Zuckerberg zastanawia się nad wprowadzeniem do Facebooka sekcji z wysokiej jakości artykułami tworzonymi przez zweryfikowanych wydawców i zaufanych dziennikarzy. Dostęp do zakładki byłby darmowy dla użytkowników serwisu.

Podczas ostatniej rozmowy z Mathiasem Döpfnerem, szefem Alex Springer, Mark Zuckerberg rozważał kwestię wprowadzenia do serwisu Facebook sekcji dedykowanej wysokiej jakości artykułom. Rzeczone treści premium miałby być tworzone przez grupę popularnych wydawców i dziennikarzy, co w teorii miałoby zatrzymać w serwisie internautów poszukujących rzetelnych, dobrze przygotowanych materiałów.

Darmowa alternatywa dla Apple News+

Dzisiejszy kształt newsów na Facebook to nieśmieszny żart. Gros informacji stanowią wiadomości nieprawdziwe lub krótkie notki, których data ważności minęła kilka godzin, a może nawet dni wcześniej.

FB ciężko nazwać agregatorem ciekawych postów, informacji czy artykułów. Zanim dokopiemy się do treści wartych poświęcenia czasu, musimy przedrzeć się przez ogrom reklam, nieaktualnych wpisów i proponowanych przez Facebooka materiałów, które nijak mają się do naszych zainteresowań. Uściślając — kwestia ciekawych informacji na FB jest zwyczajnie „zepsuta”.

Zuckerberg najwyraźniej zdaje sobie z tego sprawę, a przynajmniej na to wskazują tematy poruszane w rozmowie z szefem Alex Springer — Mathiasem Döpfnerem.

CEO Facebooka rozważał koncepcję stworzenia elementu serwisu, w którym użytkownicy mogliby otrzymywać regularnie artykuły premium, za które w przypadku konkurencyjnych usług trzeba płacić często niemałe pieniądze. Dostęp do popularnych, cenionych magazynów kosztuje, lecz wygląda na to, że Zuckerberg zamierza dostarczać internautom treść za darmo.

Dobrze, nie do końca za darmo, gdyż w grę, jak to zwykle bywa, wchodzą reklamy. Treści przerywane banerami od zainteresowanych współpracą reklamodawców muszą w końcu na siebie zarobić. Skoro o zarobkach mowa, zatrzymajmy się przy wynagrodzeniu dla twórców opisywanych artykułów. Żaden zespół dziennikarzy nie pracuje za darmo i chcąc nie chcąc Facebook musi w jakiś sposób wynagrodzić wydawców. Zuckerberg nie ma innego sensowniejszego od podziału zysków z reklam wyjścia.

Pytanie, czy zespoły dostarczające treści pójdą na taki układ, jak myślicie?

Źródło

Marcin Karbowiak

 Redaktor serwisów internetowych, fan Apple, fetyszysta usług Google.

Najnowsze artykuły

  • Artykuły
  • Wiadomość dnia

Gorący tydzień na gsmManiaK. O tym czytaliście jak szaleni #ZimaoHITach

Zapraszam do przeglądu najważniejszych informacji ze świata smartfonów i nie tylko w serii "Zima o…

28 kwietnia 2024
  • Motorola
  • Newsy
  • Telefony

Ex-flagowiec Samsung 256 GB bliski ideału w kapitalnej cenie. Okazja roku?

Samsung Galaxy S23 może być uważany za ideał opłacalnego telefonu dla wielu ManiaKów. Ma bowiem…

28 kwietnia 2024
  • Google
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

YouTube ma nowy plan na wciskanie reklam. Będą dosłownie wszędzie

Masz dość reklam na YouTube? Szykuj się na ich podwójną porcję – teraz Google dołoży…

28 kwietnia 2024
  • Infinix
  • Newsy
  • Telefony

Nawet 24 GB RAM, AMOLED 144 Hz i niesamowita wydajność w cenie, która może zachwycić

Infinix GT 20 Pro to niedrogi telefon stworzony z myślą o graczach, który sprawdzi się…

28 kwietnia 2024
  • Co kupić?
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Kup jeden z tych smartfonów i ciesz się spokojem przez lata. Najlepsze w każdych cenach

Szukasz smartfona na lata? W takim razie dobrze trafiłeś. Przygotowałem zestawienie kilku telefonów, które oferują…

28 kwietnia 2024
  • Promocje

Kiedyś kosztował krocie, a dziś kupisz tego potężnego ex-flagowca w cenie średniaka!

Xiaomi 11T Pro to ex-flagowiec Xiaomi, który dostępny jest teraz w Polsce za mniej niż…

28 kwietnia 2024