Stało się: Huawei zwyciężył nad Samsungiem w liczbie sprzedanych smartfonów. Chiński gigant uciekł koreańskiemu rywalowi o kilka procent i w styczniu zanotował najwyższy wzrost spośród wszystkich marek na świecie. Nadchodzi zmiana podium? [Wpis zaktualizowano o najnowsze informacje GfK Polonia]
Spis treści
Wygląda na to, że Huawei zbyt wcześnie otworzyło szampana – przynajmniej tak sugeruje najnowsze oświadczenie GfK Polonia, dotyczące domniemanych wyników zaprezentowanych poniżej, tj. przed dzisiejszą aktualizacją.
Według nich Huawei zdobył w styczniu zaskakującą przewagę nad Samsungiem, kończąc tym samym jego dominację oraz zmieniając czołówkę wyścigu o fotel najlepszego producenta na świecie. Jak się jednak okazuje, wyniki mające pierwotnie pochodzić z instytutu GfK nie są oficjalnie potwierdzone:
Instytut GfK Polonia odpowiadając na zapytania dziennikarzy i podmiotów branżowych dotyczących informacji o wynikach rynkowych marki Huawei, w której jako źródło danych podane zostały rezultaty badań instytutu GfK, a opublikowanej pierwotnie przez chińską agencję prasową i przedrukowaną przez media w wybranych krajach, w tym w Polsce, niniejszym wyjaśnia, iż wzmiankowane wartości nie pochodzą z raportów instytutu GfK oraz że instytut GfK nie posiada żadnych informacji uzasadniających tezy, które znalazły się w opublikowanym przez chińską agencję prasową komunikacie.
Informacja o „zwycięstwie” chińskiego producenta odbiła się szerokim echem w polskich mediach, o co zadbało samo Huawei, potwierdzając i chwaląc się zdobytym rezultatem.
Źródło problemu wydaje się zatem leżeć w chińskiej agencji prasowej, która jako pierwsza zamieściła tę informację w sieci. Aby wyjaśnić całą sprawę, pozostaje nam czekać na oficjalne dane instytutu GfK oraz określenie styczniowej czołówki. Samsung może odetchnąć.
Huawei pochwaliło się największą liczbą sprzedanych smartfonów w styczniu 2019 roku oraz zwycięstwem nad Samsungiem – Huawei zajmuje teraz 18.8 procent rynku, a jego konkurent spadł do poziomu 16%.
W pierwszym miesiącu tego roku sprzedano łącznie ponad 59 milionów smartfonów, a Huawei zgarnęło dla siebie 11.13 miliona z tej sumy. Twórca zanotował też wzrost o 21%, podczas gdy Samsung zaliczył spadek o 41%.
Co najważniejsze, Huawei nie wspomogło się statystykami Honora, który jest jedynym podmiotem – oprócz Huawei – z wyraźnym wzrostem sprzedaży. Wszyscy inny, włączając Xiaomi, nie mają się czym pochwalić.
Podsumowując, wyścig o fotel lidera wciąż trwa, jednak trudno nie pochwalić Huawei za wyczucie na rynku. Na sukces chińskiego producenta składa się wiele czynników, a w tym marketing, który towarzyszy najważniejszym smartfonom na kilka miesięcy przed premierą.
Do tej pory Samsung jedynie czuł oddech Huawei na plecach, ale wygląda na to, że wyścig przybrał diametralnie inny obrót.
https://www.gsmmaniak.pl/982378/huawei-p30-pro-kontra-samsung-galaxy-s10-plus-specyfikacja-cena/
Źródło: Dzięki Damian, ChinaNews, GfK Polonia
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
POCO F7 niespodziewanie pojawił się na stronie producenta w Polsce. Obecność nowego Xiaomi można zatem…
Rogbid Titan S to nowy, odporny smartwatch dla aktywnych ze wzmacnianą obudową, latarką i baterią…
OnePlus Pad Lite przed premierą zdradził 100% specyfikacji i design na renderach. To rozsądny tablet…
POCO F7 w końcu zdradził wygląd. Nadchodzący do Polski bestseller Xiaomi otrzyma świetny design, który…
vivo X200 FE ma potencjał zostać jednym z nielicznych kompaktowych flagowców, które zostaną oficjalnie zaprezentowane…
Nikt mi nie wmówi, że przy takiej promocji istnieje lepszy smartwatch do 1000 złotych niż…