Kilka dni temu Radio Kraków informowało, że z bazy InPostu „wyciekły” dane teleadresowe klientów tej firmy. Okazuje się, że sensacyjne doniesienia reportera radia nie zostały właściwie udokumentowane, a InPost stoi na stanowisku, że do żadnego wycieku danych osobowych nie doszło.
Niedawno na łamach gsmManiaKa mogliście przeczytać, że jeden z reporterów Radia Kraków, po zalogowaniu się do swojego konta InPost zyskał możliwość obserwowania każdych kolejnych zleceń w systemie – także pochodzących od innych niż reporter klientów. Sprawa wydawała się poważna – wśród informacji, do których uzyskano w ten sposób dostęp rzekomo znajdywały się dane teleadresowe objęte regulacjami RODO.
Dzisiaj już wiemy, że elektryzujące doniesienia Radia Kraków nie mają pokrycia w faktach. Wspomniany materiał zniknął z serwisu internetowego radia, a jego autorzy zmuszeni zostali do opublikowania sprostowania o takiej treści:
Radio Kraków przeprasza firmę InPost za podanie nieprawdziwych informacji o wycieku danych i posiadaniu „udokumentowanych informacji dotyczących ponad 7 400 000 przesyłek. Przy każdym zamówieniu widnieją dane osobowe takie jak numer telefonu, adres email, często złożony z imienia i nazwiska oraz – w wielu przypadkach – dokładny adres odbiorcy i nadawcy” – Radio Kraków nie było i nie jest w posiadaniu takich danych.
Treść przeprosin potwierdził także InPost na swoim profilu FB. Co ciekawe, jakiś czas po opublikowaniu sprostowanie zniknęło ze strony radia – w chwili pisania tych słów widoczna jest już tylko pusta strona.
Choć informacje Radia Kraków nie zostały udokumentowane, faktem jest, że InPost miał w tym czasie problemy techniczne z aplikacją Manager Paczek – tyle że na mniejszą skalę, niż podawało Radio Kraków. Potwierdza to nawet oficjalne stanowisko firmy, na które powoływaliśmy się kilka dni temu i w którym możecie przeczytać:
W dniach 18-19.03.2019 roku w trakcie aktualizacji aplikacji Manager Paczek (https://manager.paczkomaty.pl) został zidentyfikowany incydent związany z wyświetlaniem się niektórym użytkownikom aplikacji informacji dotyczących przesyłek, które nie były nadane przez aktualnie zalogowanego użytkownika. Incydent dotyczył 0.04% użytkowników ściśle przez nas zidentyfikowanych. Incydenty występowały okresowo i były krótkotrwałe. Dane obejmowały zakres, jaki podali nadawcy w serwisie.
InPost potwierdził również, że wiadomość o incydencie została zgłoszona do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, co jest standardową procedurą w takich sytuacjach. Wprowadzono również dodatkowe zabezpieczenie, które uniemożliwi powstanie podobnego błędu w przyszłości.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
iPhone, urządzenie, które zrewolucjonizowało rynek telefonów komórkowych, od momentu swojego debiutu w 2007 roku, zdobyło…
AMOLED 144 Hz, aparat 108 MP z OIS, kamerka selfie 50 MP z nagrywaniem 4K,…
Jaki smartfon kupić zamiast odpornego Samsunga Xcover? Normalnie powiedziałbym, że każdy, ale Oukitel WP35 to…
Samsung Galaxy F55 to już kolejny smartfon ze skórzaną obudową. Czas, by nareszcie takie modele…
Amazfit Balance doczekał się właśnie aktualizacji, która dodaje zegarkowi sporo funkcji sportowych. Właściciele smartwatchy będą…
Użytkownicy komunikatora WhatsApp na Androidzie mają po najnowszej aktualizacji pewien problem. Okazuje się bowiem, że…