Gartner opublikował wyniki sprzedażowe z czwartego kwartału ubiegłego roku. Największym zwycięzcą po raz kolejny okazał się Huawei, który zmniejszył dystans do rywali i traci do Apple już naprawdę niewiele. Wśród przegranych znalazło się natomiast… Xiaomi. Poznajcie pełną klasyfikację.
Co jakiś czas informujemy Was o nowych wynikach sprzedaży oraz rankingu najefektywniejszych producentów – od miesięcy w czołówce znajdują się Samsung, Apple, Huawei oraz Xiaomi, które toczą nieustanny bój o klientów i lepszą dystrybucję swoich produktów.
W najnowszym zestawieniu agencji Gartner wzięto pod uwagę wyniki sprzedaży w czwartym kwartale ubiegłego roku i porównano je z tym samym okresem z 2017 roku. Poznajcie więc aktualny ranking.
Od początku października do końca grudnia 2018 roku sprzedano 408 milionów smartfonów, co oznacza minimalny wzrost o 500 tysięcy sztuk w porównaniu z odpowiadającym okresem z 2017 roku.
Najwięcej udziałów przypadło oczywiście Samsungowi, który uzurpuje sobie prawo do pierwszego miejsca z wynikiem 70 milionów sprzedanych sztuk oraz ponad 17% zajmowanego rynku. Nie ma się jednak z czego cieszyć, ponieważ w czwartym kwartale 2017 roku gigant sprzedał o 4 mln smartfonów więcej i wciąż notuje spadki.
Kolejne pozycje w tabeli to dwie skrajne sytuacje – pierwszą z nich jest drastyczny spadek sprzedaży Apple, które w czwartym kwartale sprzedało 64 mln iPhone’ów (o 9 mln mniej niż w 2017) i osiągnęło największy regres od pierwszego kwartału 2016 roku.
Drugim wydarzeniem jest ogromny sukces Huawei, który zyskał ponad 60 mln sprzedanych modeli (o 17 mln więcej niż w 2017), a w stosunku rocznym powiększył swój rezultat o ponad 50 mln smartfonów. Nikt z pozostałych twórców nie może popisać się chociażby zbliżonymi liczbami.
Jeżeli wzrostowa tendencja chińskiego producenta utrzyma się, już niedługo nastąpi zmiana struktury podium. Szacunki pokazują, że w ogólnym zestawieniu rocznym Samsung wciąż ma bezpieczną przewagę nad konkurentami, natomiast Apple oraz Huawei dzieli tylko 7 milionów smartfonów.
Sporym zaskoczeniem w kwartalnych wynikach okazało się czwarte miejsce, które wbrew pozorom nie przypadło Xiaomi, a Oppo, czyli rodzimemu konkurentowi. Marka wyprzedziła Xiaomi o 4 mln egzemplarzy, chociaż w stosunku rocznym i tak zwycięża jeden z ulubionych producentów w Polsce.
W trakcie konferencji Unpacked Samsung nie tylko pokazał swoje najnowsze produkty, ale także pochwalił się wynikiem 2 miliardów sprzedanych smartfonów w ciągu ostatnich dziewięciu lat.
Kluczowym momentem w tym scenariuszu była premiera serii Galaxy, od której popularność koreańskiego producenta zaczęła gwałtownie wzrastać.
Na koniec tego wpisu zamieszczam tabelę z ogólnymi wynikami sprzedaży:
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Samsung Galaxy Watch7 i Galaxy Watch7 Ultra zdradziły specyfikację przed premierą prosto od producenta. Poznaj…
Półka zabójców flagowców, czyli mocnych średniaków o flagowym designie (lub rzadziej - wydajności) rozrasta się…
Najnowszy wideorejestrator 70mai A510 to bogaty zestaw, skrojony na wszelkie okoliczności. Sprawdzam, jak wypada w…
Masz do wydania 1400 złotych na nowy telefon i rozważasz Xiaomi lub Samsungi? Daj sobie…
Jeżeli miałbym 1000 zł do wydania na smartwatch, to kupiłbym Garmin Instinct 2S Solar. Świetny…
OnePlus Nord 2 5G nie jest już moim głównym telefonem, lecz zdarza mi się go…