Gartner opublikował wyniki sprzedażowe z czwartego kwartału ubiegłego roku. Największym zwycięzcą po raz kolejny okazał się Huawei, który zmniejszył dystans do rywali i traci do Apple już naprawdę niewiele. Wśród przegranych znalazło się natomiast… Xiaomi. Poznajcie pełną klasyfikację.
Co jakiś czas informujemy Was o nowych wynikach sprzedaży oraz rankingu najefektywniejszych producentów – od miesięcy w czołówce znajdują się Samsung, Apple, Huawei oraz Xiaomi, które toczą nieustanny bój o klientów i lepszą dystrybucję swoich produktów.
W najnowszym zestawieniu agencji Gartner wzięto pod uwagę wyniki sprzedaży w czwartym kwartale ubiegłego roku i porównano je z tym samym okresem z 2017 roku. Poznajcie więc aktualny ranking.
Od początku października do końca grudnia 2018 roku sprzedano 408 milionów smartfonów, co oznacza minimalny wzrost o 500 tysięcy sztuk w porównaniu z odpowiadającym okresem z 2017 roku.
Najwięcej udziałów przypadło oczywiście Samsungowi, który uzurpuje sobie prawo do pierwszego miejsca z wynikiem 70 milionów sprzedanych sztuk oraz ponad 17% zajmowanego rynku. Nie ma się jednak z czego cieszyć, ponieważ w czwartym kwartale 2017 roku gigant sprzedał o 4 mln smartfonów więcej i wciąż notuje spadki.
Kolejne pozycje w tabeli to dwie skrajne sytuacje – pierwszą z nich jest drastyczny spadek sprzedaży Apple, które w czwartym kwartale sprzedało 64 mln iPhone’ów (o 9 mln mniej niż w 2017) i osiągnęło największy regres od pierwszego kwartału 2016 roku.
Drugim wydarzeniem jest ogromny sukces Huawei, który zyskał ponad 60 mln sprzedanych modeli (o 17 mln więcej niż w 2017), a w stosunku rocznym powiększył swój rezultat o ponad 50 mln smartfonów. Nikt z pozostałych twórców nie może popisać się chociażby zbliżonymi liczbami.
Jeżeli wzrostowa tendencja chińskiego producenta utrzyma się, już niedługo nastąpi zmiana struktury podium. Szacunki pokazują, że w ogólnym zestawieniu rocznym Samsung wciąż ma bezpieczną przewagę nad konkurentami, natomiast Apple oraz Huawei dzieli tylko 7 milionów smartfonów.
Sporym zaskoczeniem w kwartalnych wynikach okazało się czwarte miejsce, które wbrew pozorom nie przypadło Xiaomi, a Oppo, czyli rodzimemu konkurentowi. Marka wyprzedziła Xiaomi o 4 mln egzemplarzy, chociaż w stosunku rocznym i tak zwycięża jeden z ulubionych producentów w Polsce.
W trakcie konferencji Unpacked Samsung nie tylko pokazał swoje najnowsze produkty, ale także pochwalił się wynikiem 2 miliardów sprzedanych smartfonów w ciągu ostatnich dziewięciu lat.
Kluczowym momentem w tym scenariuszu była premiera serii Galaxy, od której popularność koreańskiego producenta zaczęła gwałtownie wzrastać.
Na koniec tego wpisu zamieszczam tabelę z ogólnymi wynikami sprzedaży:
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Czy jedynym smartfonem, na którym wcześnie sprawdzisz Androida 15, jest Google Pixel? Nie! Taniutki Nothing…
14 maja tego roku odbyła się konferencja Google I/O 2024, na której gigant z Mountain…
Największy sprzedażowy hit 2024 roku, Apple iPhone 15 Pro Max, już lada moment doczeka się…
Samsung Galaxy M35 5G przed premierą pochwalił się specyfikacją i wyglądem. Czy następca taniego telefonu…
Do sieci trafiło podsumowanie nowości, które Apple pokaże w latach 2024-2027. Oto nowe funkcje iPhone,…
Przy zakupie smartfona najbardziej cenisz sobie dobry aparat i zjawiskowy design? Premiera Oppo Reno12 na…