Trzeci kwartał 2018 roku okazał się być dla Samsunga mało udanym okresem w porównaniu do roku poprzedniego. Firma wciąż jednak pozostaje liderem, ale na plecach coraz bardziej odczuwa oddech Huawei.
Trzeci kwartał tego roku był dla Samsunga gorszy niż analogiczny okres w poprzednim roku. Według raportu Counterpoint Research, Koreańczycy sprzedali w tym czasie 72.2 mln sztuk smartfonów, co można przeliczyć na 13% spadek względem trzeciego kwartału w 2017 roku. Jednocześnie, owy wynik był lepszy niż ten wykręcony za drugi kwartał 2018 roku.
Powodem spadków jest najprawdopodobniej nasycenie rynku smartfonami. Jest to także odwzorowane w statystykach, bowiem globalny rynek smartfonów w trzecim kwartale 2018 roku odnotował spadek w wysokości 5%. Warto w tym miejscu wspomnieć również o spadku sprzedaży, który zanotował rynek chiński i to już piąty kwartał z rzędu. Przed producentami telefonów stoi więc obecnie nie lada wyzwanie.
Samsung Galaxy Note 9, który trafił do sprzedaży kilka miesięcy temu bezpośrednio przyczynił się do polepszenia wyników Koreańczyków w trzecim kwartale 2018 roku. To jednak może być za mało, gdy dojdzie do bezpośredniego starcia z firmą Huawei. W tym samym okresie to właśnie Chińczycy zyskali aż o 33% większy udział w rynku niż jeszcze rok temu.
Kiedy więc Samsung odpowiadał za 19% sprzedanych wszystkich urządzeń na świecie, wynik Huawei w tym aspekcie wyniósł 14% (53.2 mln sprzedanych egzemplarzy smartfonów pod marką Huawei i Honor). Drugi kwartał z rzędu firma ta odniosła sukces, utrzymując wzrost.
Na trzecim miejscu pojawiło się oczywiście Apple. W trzecim kwartale 2018 roku firma z Cupertino odpowiadała za 12% wszystkich sprzedanych smartfonów. Dalej było Xiaomi i Oppo z 9%, zaś na kolejnych miejscach pojawiło się Vivo (8%) i Lenovo (3%).
Samsung wciąż pozostaje światowym liderem, ale warto także zwrócić uwagę na HMD Global. To firma, która urosła najszybciej – 73% wzrostu w skali rok do roku. To zasługa nowych słuchawek pod marką Nokia, które sprzedają się całkiem nieźle.
Z takich wyników wyłania się obraz, który dobrze przedstawia niniejszy raport. Dziesięciu dostawców sprzętu OEM odpowiada za 79% udziałów smartfonów na całym świecie. Oznacza to, że dla ponad 600 pozostałych marek, pod którymi tworzone są inne telefony pozostaje do rozdysponowania jedynie 21% udziałów.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Najbardziej uwielbiany smartfon na świecie? Patrząc na komentarze w polskim internecie (i nie tylko), to…
W świecie smartfonów, poszukiwanie przystępnych cenowo urządzeń dla graczy staje się coraz bardziej powszechne. Nubia…
Korzystasz na co dzień z płatności BLIK? Uważaj na to nowe oszustwo, które może Cię…
Google wrzuca funkcję Circle to Search (Zakreśl, aby wyszukać) nie tylko do aplikacji mobilnej, ale…
Apple przeprasza – najnowsza reklama debiutujących iPad'ów marki wywołała falę krytyki w stronę giganta. Co…
Nie uwierzysz, jak dobry smartfon kupisz teraz w Polsce za mniej niż 350 złotych. W…