Nie tylko Xiaomi zaprezentowało dzisiaj nowe smartfony. Swoje pięć minut chce mieć również Meizu, które pokazało dwa telefony niższej klasy średniej – Meizu V8 i Meizu V8 Pro.
Meizu zaprezentowało dzisiaj dwa nowe smartfony – Meizu V8 i Meizu V8 Pro, w których za wydajność odpowiedzialne są układy SoC dostarczone przez firmę MediaTek, a treści wyświetlane są na ekranach o proporcjach 18:9. Smartfony zostały bardzo dobrze wycenione i warto przyjrzeć im się nieco bliżej.
Meizu V8 Pro ma odpowiednio wydajne podzespoły – MediaTek helio P22 w połączeniu z 4GB pamięci RAM. To zestaw, który poradzi sobie z większością zadań.
MediaTek helio P22 jest układem SoC złożonym z ośmiordzeniowego procesora ARM Cortex-A53, który charakteryzuje się maksymalną częstotliwością taktowania na poziomie 2 GHz. Za grafikę odpowiedzialny jest natomiast chip graficzny PowerVR GE8320 o maksymalnej częstotliwości taktowania dochodzącej do 650 MHz. Producent postawił na 12-nanometrowy proces litograficzny FinFET firmy TSMC.
Meizu V8 Pro podczas codziennego użytkowania powinien sprawować się należycie i zapewnić użytkownikowi komfortowe korzystanie z systemu. Przełączanie się pomiędzy otwartymi procesami powinno być odpowiednio szybkie. Układ graficzny PowerVR GE8320 powinien dobrze radzić sobie z tytułami dostępnymi w Google Play, zapewniając tym samym płynną i stabilną rozgrywkę.
Na dane zarezerwowano 64 GB wewnętrznej pamięci. Pamięć można oczywiście rozszerzyć poprzez wykorzystanie czytnika kart microSD w wersji hybrydowej, a zatem musicie ograniczyć funkcjonalność smartfona.
Na tylnym panelu osadzony został zestaw dwóch obiektywów – 12MP ze światłem f/2.2 i szybkim pomiarem ostrości + 5MP. Przy ich wykorzystaniu można wykonać zdjęcie z rozmytym tłem.
Selfie dedykowana została kamera 5MP z przysłoną obiektywu f/1.9. Tutaj także jest efekt bokeh. Ponadto jest technologia rozpoznawania twarzy – face unlock.
Zaplecze komunikacyjne przedstawia się następująco:
- dwuzakresowy moduł WiFi 802.11 a/b/g/n
- Bluetooth 5.0
- modem LTE
- dualSIM
Meizu V8 jest smartfonem o uboższej specyfikacji technicznej, aczkolwiek jest ona nadal przyzwoita.
Za płynność działania w Meizu V8 odpowiedzialny jest MediaTek MT6739, a zatem SoC złożony z procesora, którego cztery rdzenie bazują na architekturze ARM Cortex-A53 i cechują się taktowaniem na poziomie dochodzącym do 1.5GHz. Za grafikę odpowiada natomiast PowerVR Rouge GE8100, współpracujący z 3GB pamięci RAM. To zestaw, który w zupełności wystarczy do komfortowego korzystania ze smartfonu. Pamięć na wszelkiego rodzaju pliki wynosi 32GB.
W przypadku tego modelu producent postawił na pojedynczy sensor aparatu, który ma 13MP, a jego przysłona ma wartość f/2.2. Na froncie jest taka sama kamera, jak w przypadku lepszego modelu.
Zaplecze komunikacyjne przedstawia się następująco:
- jednozakresowy moduł WiFi 802.11 b/g/n
- Bluetooth 4.2
- modem LTE
- dualSIM
Wspólne cechy obu smartfonów
Meizu proponuje ekran o przekątnej 5.7” i rozdzielczości HD+ (1440 x 720 pikseli). Jest to matryca In-Cell typu IPS. Parametry ekranu są zatem przyzwoite i tym samym umożliwiają komfortowe przeglądanie stron internetowych oraz korzystanie z telefonu. Tym bardziej że otrzymujemy proporcje 18:9 i delikatnie zaokrąglone narożniki. Warto jeszcze wspomnieć, że wyświetlacz nie ma wcięcia.
Akumulatory zastosowane w smartfonach są o bardzo zbliżonej pojemności – 3200 mAh w przypadku podstawowej wersji i 3100 mAh w Meizu V8 Pro.
Sugerowane ceny detaliczne i wersje kolorystyczne
Zarówno Meizu V8, jak i Meizu V8 Pro są dostępne w kolorze czarnym, ale drugi wariant kolorystyczny jest inny – biały dla modelu podstawowego i złoty dla Pro.
Meizu V8 wyceniony został na 800 juanów, a za model z dopiskiem Pro zainteresowani muszą zapłacić 1100 juanów. Po przeliczeniu i doliczeniu podatku VAT ceny smartfonów przedstawiają się następująco: 528 złotych za Meizu V8 i 726 złotych za Meizu V8 Pro.
Smartfony można zamówić już dziś, a wysyłka rozpocznie się 26 września tego roku. Smartfony są dostępne na Meizu.com, Tmall, JD i Suning.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.