Niedługo przestaniemy używać słynnego hasła #XiaomiLepsze? Wskazuje na to coraz więcej czynników, a to za sprawą opublikowanych niedawno wyników sprzedaży smartfonów. W pojedynku zmierzyli się Honor oraz Xiaomi. Ten drugi nie miał szans.
Niezwykle popularna w Polsce chińska marka Xiaomi przebiła się swoimi smartfonami do rąk, ale też umysłów naszego społeczeństwa wydajnymi, a przy tym kosztującymi stosunkowo niewiele urządzeniami. W erze Samsunga, Huawei, Apple oraz LG, Xiaomi w 2017 roku stanowiło ponad 6 procent wszystkich sprzedaży smartfonów w Polsce.
Warto zauważyć, że w pierwszej sprzedażowej piątce nie znalazł się np. Sony, a Xiaomi, z wynikiem 6,2% udziału, jest bliskie zepchnięcia z czwartej pozycji LG, które posiada 6,6% sprzedaży. Xiaomi radzi sobie też całkiem nieźle w Indiach – w ostatnich kwartałach przebiło nawet Samsunga.
W Chinach jednak smartfony rządzą się swoimi prawami. W niedawno opublikowanym raporcie sprzedaży telefonów w Państwie Środka z pierwszej połowy 2018 roku, nie widać dominacji Xiaomi, a wręcz fani mogą poczuć się zawiedzeni. Marka pod względem ilości sprzedaży zajmuje dopiero szóstą pozycję i wyprzedził ją… Honor.
Cichy zdobywca rynku – oto Honor
Nie od dzisiaj wiadomo, że Huawei dąży do objęcia hegemonii na globalnym rynku i idzie mu coraz lepiej – pod względem sprzedaży producent jest już drugi. Sukces ten nie byłby jednak możliwy, gdyby nie smartfony submarki Honor, które stanowią mocną alternatywę dla drogich Huawei i w drugim kwartale 2018 roku odpowiadały za 2/3 wzrostu firmy-matki.
Honor radzi sobie nadzwyczaj dobrze w Chinach. Z łatwością wyprzedził Samsunga, Meizu, Gionee oraz wspomnianego Xiaomi, plasując się na 5 pozycji. Sprzedaż Honora wyniosła na tym rynku 26,05 mln smartfonów i nie jest to znów taka mała przewaga nad Xiaomi, które sprzedało 24,63 mln urządzeń.
Połączenie sprzedaży Huawei (29,52 mln smartfonów) oraz Honora znacznie przewyższa zwycięzców rankingu – mało popularnych w Polsce OPPO oraz VIVO (obie spółki osiągnęły sprzedaż odpowiednio 38,08 mln oraz 35,48 mln).
Co stoi za sukcesem Honora?
Honor, na podobnych do bezpośredniego konkurenta warunkach, zdobywa kolejne części rynku – ich smartfony są tanie i topowej wydajności, ale do tego wyglądają zjawiskowo i często stanowią dobry zamiennik dla droższych Huawei.
Modele Honor zawierają także autorskie rozwiązania Huawei – chipsety HiSilicon Kirin oraz technologię GPU Turbo. Marka nie boi się wprowadzań nowatorskich rozwiązań, głównie wizualnych, przed czym z kolei uparcie broni się Xiaomi.
Za szybkim rozwojem Honora stoi także ogromna liczba premier. Tylko w ostatnich tygodniach wydano Honor Note 10 oraz Honor Play. W połączeniu z równie często wydawanymi smartfonami Huawei można przewidywać, że niedługo nie będziemy mogli się odpędzić od telefonów obu marek.
Hasło #HonorLepszy może stać się faktem, jeżeli Xiaomi nie weźmie się w garść i nie zastosuje czegoś nowego u siebie. Jasne jest, że tworzą wydajne i atrakcyjne cenowo smartfony, ale to samo czyni Honor, pakując dodatkowo tonę nowinek do swoich dzieł.
A Wy co sądzicie o nowym sloganie oraz wyższości Honora nad Xiaomi (przynajmniej w Chinach)?
Źródło: news.mydrivers.com / PhoneRadar / Forsal
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.