Kategorie: Apple Newsy Wearables

Apple sprzedaje miliony smartwatchy, ale Tim Cook raczej nie będzie szczęśliwy

W branży technologicznej niejednokrotnie wzrost oznacza… spadek. Tak właśnie jest w przypadku koncernu z Cupertino i smartwatcha Apple Watch.

Od kilku kwartałów branżę wearables najlepiej określało stwierdzenie: „to biznes, na którym tracą wszyscy, oprócz Apple”. Choć smartwatche i opaski fitness po piorunującym wejściu na rynek spotykają się z regularnie malejącym zainteresowaniem, to gigant z Cupertino za pośrednictwem swojego Apple Watcha zawsze znajdował patent na dobre zarobki. Wygląda jednak na to, że konkurencja zaczyna powoli wracać do gry.

Niby wzrost, a jednak spadek

Wedle badań firmy analitycznej Canalys w drugim kwartale 2018 roku na świecie sprzedało się 10 milionów urządzeń typu „wearables”, co stanowi wzrost w porównaniu do wcześniejszych miesięcy o około 2 miliony sztuk. Z wzrostów może cieszyć się także Apple, bowiem firma sprzedała o 30% więcej swoich smartzegarków, co w rezultacie dało 3,5 miliona dostarczonych klientom egzemplarzy Apple Watch. Paradoksalnie jednak ten rezultat przełożył się… na spadki udziałów w rynku.

Okazuje się bowiem, że reszta producentów także zaczęła przyspieszać, tym samym zmniejszając dominację Apple na rynku. Tim Cook i spółka mogą pochwalić się wpływem na rynek na poziomie 34%, co stanowi spadek aż o 9% w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy 2018 roku. Wygląda więc na to, że Apple z jednej strony może odtrąbić sukces, z drugiej zaś – niekoniecznie.

Nie da się ukryć, że jest to dość nowa sytuacja dla Apple. Jeszcze w czwartym kwartale 2017 roku firma rządziła i dzieliła na rynku wearables, odpowiadając za ponad 60 procent sprzedaży. W ciągu kilku miesięcy udziały spadły więc blisko o połowę, i choć w siedzibie firmy z logiem „nadgryzionego jabłka” pewnie jeszcze daleko do paniki, to faktem jest, że pozostali producenci – zapewne z Xiaomi i bardzo udaną opaską Mi Band 3 na czele – bardzo mocno atakują i wpływają na kształt rynku wearables.

Odpowiedź? Nowy Apple Watch

Jaka będzie więc odpowiedź Apple na niekorzystne rynkowe trendy. To chyba oczywiste – najpewniej już jesienią zobaczymy zupełnie nową odsłonę Apple Watcha, która zapewni przynajmniej kilka miesięcy oddechu i tendencji zwyżkowej. A reszta? Cóż, liczymy przede wszystkim na chińskich gigantów w postaci Huawei i Xiaomi, bo chyba tylko oni są w stanie rozruszać całą stawkę i pogrozić Apple palcem. Co byłoby oczywiście z korzyścią dla branży.

źródło: gsmarena

Amadeusz Cyganek

Najnowsze artykuły

  • Honor
  • Tablety
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Test Honor Pad X9. Ten tablet Cię zaskoczy

Rynek tanich tabletów robi się coraz bardziej konkurencyjny, a Honor Pad X9 wkracza do gry…

6 maja 2024
  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Nowy, średniopółkowy kompakt zdradza zmiany w wyglądzie i… prezent w przedsprzedaży?

Oto, jak będzie wyglądać Sony Xperia 10 VI. Nowy średniak Japończyków odkrył przed nami cały…

6 maja 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Król mobilnej fotografii odkrył karty chwilę przed premierą. Takie zdjęcia robi

Premiera vivo X100 Ultra zbliża się wielkimi krokami, a my otrzymujemy kolejną dawkę przecieków. Czy…

6 maja 2024
  • Artykuły

Jeżeli zabalowałeś w majówkę, to musisz poznać te zapowiedzi premiery i przecieki #ZimaoHITach

Przegapiłeś najważniejsze informacje ze świata smartfonów? To sprawdź przegląd tygodnia w serii "Zima o HITach".…

5 maja 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Instagram z nowymi funkcjami, także w Polsce. Jedna jest dość ekscentryczna

Instagram dodaje sporo nowości, które udostępniane są także Polakom. Chodzi o nowe interaktywne naklejki w…

5 maja 2024
  • Co kupić?
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Oto smartfony na lata, które od ręki kupisz w Polsce. Na pewno znajdziesz ulubieńca

Smartfon na lata to gratka dla niejednego ManiaKa. Zastanawiasz się, jaki telefon kupić, aby cieszyć…

5 maja 2024