>
Kategorie: Newsy Wearables

Apple sprzedaje miliony smartwatchy, ale Tim Cook raczej nie będzie szczęśliwy

W branży technologicznej niejednokrotnie wzrost oznacza… spadek. Tak właśnie jest w przypadku koncernu z Cupertino i smartwatcha Apple Watch.

Od kilku kwartałów branżę wearables najlepiej określało stwierdzenie: „to biznes, na którym tracą wszyscy, oprócz Apple”. Choć smartwatche i opaski fitness po piorunującym wejściu na rynek spotykają się z regularnie malejącym zainteresowaniem, to gigant z Cupertino za pośrednictwem swojego Apple Watcha zawsze znajdował patent na dobre zarobki. Wygląda jednak na to, że konkurencja zaczyna powoli wracać do gry.

Niby wzrost, a jednak spadek

Wedle badań firmy analitycznej Canalys w drugim kwartale 2018 roku na świecie sprzedało się 10 milionów urządzeń typu „wearables”, co stanowi wzrost w porównaniu do wcześniejszych miesięcy o około 2 miliony sztuk. Z wzrostów może cieszyć się także Apple, bowiem firma sprzedała o 30% więcej swoich smartzegarków, co w rezultacie dało 3,5 miliona dostarczonych klientom egzemplarzy Apple Watch. Paradoksalnie jednak ten rezultat przełożył się… na spadki udziałów w rynku.

Okazuje się bowiem, że reszta producentów także zaczęła przyspieszać, tym samym zmniejszając dominację Apple na rynku. Tim Cook i spółka mogą pochwalić się wpływem na rynek na poziomie 34%, co stanowi spadek aż o 9% w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy 2018 roku. Wygląda więc na to, że Apple z jednej strony może odtrąbić sukces, z drugiej zaś – niekoniecznie.

Nie da się ukryć, że jest to dość nowa sytuacja dla Apple. Jeszcze w czwartym kwartale 2017 roku firma rządziła i dzieliła na rynku wearables, odpowiadając za ponad 60 procent sprzedaży. W ciągu kilku miesięcy udziały spadły więc blisko o połowę, i choć w siedzibie firmy z logiem „nadgryzionego jabłka” pewnie jeszcze daleko do paniki, to faktem jest, że pozostali producenci – zapewne z Xiaomi i bardzo udaną opaską Mi Band 3 na czele – bardzo mocno atakują i wpływają na kształt rynku wearables.

Odpowiedź? Nowy Apple Watch

Jaka będzie więc odpowiedź Apple na niekorzystne rynkowe trendy. To chyba oczywiste – najpewniej już jesienią zobaczymy zupełnie nową odsłonę Apple Watcha, która zapewni przynajmniej kilka miesięcy oddechu i tendencji zwyżkowej. A reszta? Cóż, liczymy przede wszystkim na chińskich gigantów w postaci Huawei i Xiaomi, bo chyba tylko oni są w stanie rozruszać całą stawkę i pogrozić Apple palcem. Co byłoby oczywiście z korzyścią dla branży.

źródło: gsmarena

Amadeusz Cyganek

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025