Kilka tygodni temu informowaliśmy Was, iż Motorola zamierza zmienić swą strategię w zakresie realizacji sprzętu – nacisk ma być przeniesiony z ilości realizowanych modeli na ich innowacyjność i niepowtarzalność. Okazuje się, iż tą drogą zamierza pójść jeszcze kilka innych firm. Co nimi kieruje?
Krótko po oświadczeniu Motoroli w sprawie nowej polityki firmy, pojawiła się plotka pochodząca od redaktorów tajwańskiego serwisu DigiTimes, którzy przekonywali, iż tą samą drogą zamierzają pójść jeszcze RIM, Sony i HTC. Wszystkie wymienione firmy mają ograniczyć liczbę modeli wypuszczanych na rynek i nawiązać tym samym do strategii stosowanej przez Apple. Konkurenci amerykańskiej korporacji zamierzają ponoć wypuszczać 1-2 flagowce w roku.
Do tej pory informacje te nie były komentowane przez przedstawicieli wymienionych firm. To się jednak zmienia. Szef brytyjskiego oddziału HTC – Phil Roberson – poinformował, iż w drugim kwartale 2012 pojawią się smartfony HTC z wyższej półki, ale z każdym rokiem liczba nowych modeli będzie się zmniejszać. Po pierwsze, wynika to gorszych wyników firmy w IV kwartale 2011 roku (zysk zmniejszył się o 26%, więc strategia firmy nie może być właściwa), a po drugie, postanowiono pójść za przykładem Apple, które bije rekordy sprzedaży wprowadzając na rynek jeden smartfon w ciągu roku.
Źrodła: DigiTimes, Torg
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.