Apple nie ma sobie równych. Tak można podsumować to, co niniejsza firma zrobiła w segmencie urządzeń ubieralnych w zeszłym kwartale i całym roku.
Najnowsze dane od firmy analitycznej IDC wskazują, że Apple pobiło kolejne rekordy – w czwartym kwartale i całym 2017 roku – w segmencie wearables, który urósł o 10.3% w stosunku do 2016 roku.
W czwartym kwartale 2017 roku, sprzedaż urządzeń wearables wzrosła z 35.2 mln do 37.9 mln. Z kolei w całym minionym roku sprzedano 115.4 mln sztuk takiego sprzętu. W 2016 roku mowa była tylko o 104.6 mln.
Apple Watch był po raz pierwszy w historii liderem kwartału. W tym czasie sprzedało się 8 mln sztuk inteligentnego zegarka. Na drugim miejscu był Fitbit z 5.4 mln, zaś na trzecim – Xiaomi 5.4 mln sztuk. Widać więc jasno, że w okresie świątecznym Chińczycy spadli o jedno oczko niżej. Zmiana rok-do-roku wyniosła u Apple aż 57.5%. Jednak najciekawiej prezentuje się Huawei, które w czwartym kwartale pojawło się na piątym miejscu z 1.6 mln swoich urządzeń, ale także z gigantyczną zmianą rok-do-roku. Mowa aż o 93.2% lepszej sprzedaży niż w analogicznym okresie, w poprzednim roku.
W 2017 roku królowało Apple, które sprzedało łącznie 17.7 mln Apple Watchy (udziały w rynku wyniosły 15.3%). Na drugim miejscu było Xiaomi z 15.7 mln egzemplarzy (13.6% udziałów w rynku). Trzecie miejsce przypadło firmie Fitbit, która sprzedała 15.4 mln sztuk urządzeń ubieralnych (13.3% udziałów w rynku).
Źródło: IDC
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.