Firma analityczna Flurry opublikowała statystyki dotyczące bożonarodzeniowej sprzedaży urządzeń z systemami operacyjnym Android oraz iOS. Zdaniem ekspertów, 25 grudnia aktywowano 6,8 mln takich gadżetów. To 4,5 raza więcej niż średnie dzienne wyniki sprzedaży w okresie od 1 do 20 grudnia. W porównaniu do zeszłorocznych świąt wzrost poziomu realizacji wyniósł 140%.
Pracownicy Flurry nie sprecyzowali, jakim powodzeniem cieszyły się konkretne platformy, ale wyręczył ich szef oddziału mobilnego Google – Andy Rubin. Poinformował on za pośrednictwem Twittera, iż 24 i 25 grudnia aktywowano 3,7 mln urządzeń z systemem operacyjnym Android (daje to blisko dwa miliony urządzeń każdego dnia). Łatwo obliczyć, iż 25 grudnia Apple zrealizowało blisko 5 mln urządzeń mobilnych współpracujących z platformą iOS (mowa tu o iPhone, iPad i iPod touch).
Jednocześnie warto wspomnieć, że analitycy zauważyli także poważny wzrost liczby ściąganych aplikacji. 25 grudnia z Android Marketu oraz App Store ściągnięto 242 mln programów, czyli o 125% więcej niż w okresie pozaświątecznym. Widać zatem czarno na białym, iż święta służą branży mobilnej i poważnie stymulują w niej wzrosty (choć w tym przypadku sprawa wygląda podobnie w całej gospodarce).
Źródło: Astera
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…
Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…
Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…
Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…
Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…
Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…