Firma analityczna Flurry opublikowała statystyki dotyczące bożonarodzeniowej sprzedaży urządzeń z systemami operacyjnym Android oraz iOS. Zdaniem ekspertów, 25 grudnia aktywowano 6,8 mln takich gadżetów. To 4,5 raza więcej niż średnie dzienne wyniki sprzedaży w okresie od 1 do 20 grudnia. W porównaniu do zeszłorocznych świąt wzrost poziomu realizacji wyniósł 140%.
Pracownicy Flurry nie sprecyzowali, jakim powodzeniem cieszyły się konkretne platformy, ale wyręczył ich szef oddziału mobilnego Google – Andy Rubin. Poinformował on za pośrednictwem Twittera, iż 24 i 25 grudnia aktywowano 3,7 mln urządzeń z systemem operacyjnym Android (daje to blisko dwa miliony urządzeń każdego dnia). Łatwo obliczyć, iż 25 grudnia Apple zrealizowało blisko 5 mln urządzeń mobilnych współpracujących z platformą iOS (mowa tu o iPhone, iPad i iPod touch).
Jednocześnie warto wspomnieć, że analitycy zauważyli także poważny wzrost liczby ściąganych aplikacji. 25 grudnia z Android Marketu oraz App Store ściągnięto 242 mln programów, czyli o 125% więcej niż w okresie pozaświątecznym. Widać zatem czarno na białym, iż święta służą branży mobilnej i poważnie stymulują w niej wzrosty (choć w tym przypadku sprawa wygląda podobnie w całej gospodarce).
Źródło: Astera
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Motorola Edge 60 Fusion jest już u mnie na testach wystarczająco długo, bym mógł podzielić…
Ogromny atak hakerski przeprowadzono dzisiaj na rządową aplikację mObywatel. Polacy stracili dostęp do kluczowych e-usług.…
Majowa aktualizacja dla serii Samsung Galaxy S25 nie przyniesie zapowiadanych nowości. Zamiast usprawnień aparatu i…
To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…
Nowy układ graficzny Nvidia RTX 5060 dla laptopów pojawił się w bazie Geekbench. GPU w…
Ten RTS to bez wątpienia miły hołd dla legendarnego Command and Conquer. Mimo kilku wad…