Kategorie: Newsy Samsung

Samsung reklamuje Galaxy Note 8 nabijając się z…

Samsung Galaxy Note 8 to z pewnością świetny smartfon. Tylko dlaczego firma reklamuje go w sposób, który wcale nie wskazuje na dojrzałość. Zobaczcie o co dokładnie chodzi.

Nie od dzisiaj wiemy, że przepychanki między koncernami mogą być ciekawie prowadzone. Wojny marketingowe między dwoma producentami samochodów były kiedyś tego dobrym przykładem. Jednak w branży mobilnej chyba coraz trudniej o ciekawe i kreatywne „obejście” konkurencji i pokazanie zalet własnych produktów.

Przy okazji premiery Xiaomi Mi Mix 2, firma naśmiewała się z designu iPhone X, który wtedy jeszcze nie zadebiutował. Niedawno także Huawei pokusiło się o lekkie nabijanie się ze smartfonów Galaxy, przy okazji premiery Note 8, a później firma uderzyła też we flagowca Apple. Okazuje się, że w tym samym kierunku podąża teraz Samsung.

Przewijając news feed na Facebooku wyświetliła mi się reklama Samsung Galaxy Note 8. Na grafice o sporej wielkości mamy napis „3.5 mm Stereo” – chodzi oczywiście o wejście mini-jack i dźwięk stereo dostępny w tym smartfonie. Mamy także podpis, że materiał został przygotowany w oparciu o sprawdzone informacje techniczne, co ma być pewnym zabezpieczeniem. Prawdę mówiąc nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Wystarczy jednak spojrzeć na opis grafiki, by przeczytać „Czy smartfon, o którym ostatnio jest tak głośno, ma audio jack? Bo nasz ma:”.

Mowa oczywiście o konkurencji i nietrudno się domyśleć, że chodzi o iPhone 8 i iPhone 8 Plus. Zwłaszcza, że w piątek rozpoczęła się ich sprzedaż w Polsce. W iSpocie podobno były nawet kolejki – możecie je zobaczyć na tym filmiku.

Wiele komentarzy pod reklamą wskazuje, że „przepychanka” w stylu „moje jest lepsze, bo” nie przystoi takiej firmie, jak Samsung. Dla innych świadczy o niedojrzałości i zaniżaniu wartości samego produktu poprzez dziecinne porównanie tylko jednej funkcji.

Dla mnie reklama nie jest ani genialna, ani bardzo złośliwa. Problem jednak w tym, że pozycjonuje Samsunga niżej od Apple przez samo porównanie, które jest jasno podsunięte w komunikacie. Uważam, że przedsiębiorstwo stać na lepszy marketing, bowiem takimi hasłami raczej nie przyciągnie wielu świadomych konsumentów. Nie łudźmy się także kto kupi Note’a 8, który w podstawowej wersji kosztuje przecież więcej niż iPhone 8 Plus w polskim sklepie. Biorąc to wszystko pod uwagę wierzę, że niniejsza reklama jest nietrafiona.

A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Źródło: własne

Ceny w sklepach

Apple iPhone 8

od: 779 zł »

Apple iPhone 8 Plus

od: 1.139 zł »

Samsung Galaxy Note 8

od: 1.099 zł »

michalw

Najnowsze artykuły

  • myPhone
  • Testy
  • Wearables
  • Wiadomość dnia

Test niedrogiego zegarka dla seniora z GPS i LTE: myPhone CareWatch LTE

W erze rozwijającej się technologii pojawia się myPhone CareWatch LTE – inteligentny zegarek dla seniorów.…

8 maja 2024
  • Apple
  • Newsy
  • Tablety

Nowe iPady już tu są. Smuklejsze i większe niż kiedykolwiek

Apple prezentuje nowe tablety – iPad Pro i iPad Air – każdy w dwóch odsłonach.…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Pozostali
  • Słuchawki

Fresh 'n Rebel prezentuje słuchawki Twins Blaze i Twins Ace

Fresh 'n Rebel zaprezentował dwa modele dousznych słuchawek, które wyróżniają się nowym designem i funkcjami.…

8 maja 2024
  • Promocje

Honor odpala promocje. Taniej lub z prezentem o wartości 1600 złotych

HONOR startuje z promocjami na cztery mocne modele smartfonów. Dzięki akcji w zestawie odbierzemy tablety…

7 maja 2024
  • Google
  • Newsy
  • Telefony

Doczekaliśmy się: smartfony Google Pixel oficjalnie w Polsce, znamy ceny!

Google wprowadza do oficjalnej sprzedaży w Polsce trzy swoje smartfony – Google Pixel 8, Pixel…

7 maja 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

HBO Max za chwilę znika z Polski. Znamy datę premiery nowego serwisu

HBO Max zmienia się w Polsce na Max – w ten sposób poszerza się właśnie…

7 maja 2024