Kategorie: Newsy Samsung

Samsung reklamuje Galaxy Note 8 nabijając się z…

Samsung Galaxy Note 8 to z pewnością świetny smartfon. Tylko dlaczego firma reklamuje go w sposób, który wcale nie wskazuje na dojrzałość. Zobaczcie o co dokładnie chodzi.

Nie od dzisiaj wiemy, że przepychanki między koncernami mogą być ciekawie prowadzone. Wojny marketingowe między dwoma producentami samochodów były kiedyś tego dobrym przykładem. Jednak w branży mobilnej chyba coraz trudniej o ciekawe i kreatywne „obejście” konkurencji i pokazanie zalet własnych produktów.

Przy okazji premiery Xiaomi Mi Mix 2, firma naśmiewała się z designu iPhone X, który wtedy jeszcze nie zadebiutował. Niedawno także Huawei pokusiło się o lekkie nabijanie się ze smartfonów Galaxy, przy okazji premiery Note 8, a później firma uderzyła też we flagowca Apple. Okazuje się, że w tym samym kierunku podąża teraz Samsung.

Przewijając news feed na Facebooku wyświetliła mi się reklama Samsung Galaxy Note 8. Na grafice o sporej wielkości mamy napis „3.5 mm Stereo” – chodzi oczywiście o wejście mini-jack i dźwięk stereo dostępny w tym smartfonie. Mamy także podpis, że materiał został przygotowany w oparciu o sprawdzone informacje techniczne, co ma być pewnym zabezpieczeniem. Prawdę mówiąc nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Wystarczy jednak spojrzeć na opis grafiki, by przeczytać „Czy smartfon, o którym ostatnio jest tak głośno, ma audio jack? Bo nasz ma:”.

Mowa oczywiście o konkurencji i nietrudno się domyśleć, że chodzi o iPhone 8 i iPhone 8 Plus. Zwłaszcza, że w piątek rozpoczęła się ich sprzedaż w Polsce. W iSpocie podobno były nawet kolejki – możecie je zobaczyć na tym filmiku.

Wiele komentarzy pod reklamą wskazuje, że „przepychanka” w stylu „moje jest lepsze, bo” nie przystoi takiej firmie, jak Samsung. Dla innych świadczy o niedojrzałości i zaniżaniu wartości samego produktu poprzez dziecinne porównanie tylko jednej funkcji.

Dla mnie reklama nie jest ani genialna, ani bardzo złośliwa. Problem jednak w tym, że pozycjonuje Samsunga niżej od Apple przez samo porównanie, które jest jasno podsunięte w komunikacie. Uważam, że przedsiębiorstwo stać na lepszy marketing, bowiem takimi hasłami raczej nie przyciągnie wielu świadomych konsumentów. Nie łudźmy się także kto kupi Note’a 8, który w podstawowej wersji kosztuje przecież więcej niż iPhone 8 Plus w polskim sklepie. Biorąc to wszystko pod uwagę wierzę, że niniejsza reklama jest nietrafiona.

A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Źródło: własne

Ceny w sklepach

Apple iPhone 8

od: 779 zł »

Apple iPhone 8 Plus

od: 1.039 zł »

Samsung Galaxy Note 8

od: 1.099 zł »

michalw

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Japoński samuraj potwierdza premierę. Znam datę debiutu flagowca Sony Xperia 1 VI

Sony potwierdziło premierę nowych smartfonów! Debiut flagowca i średniaka (a może jeszcze jednego modelu) został…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Operatorzy
  • Plus

Nowy iPhone za mniej niż 2500 zł? Ten operator ma okazje dla fanów Apple

Plus ma specjalne oferty dla tych, którzy przymierzają się do zakupu nowego iPhone'a. Z ofertami…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Nokia
  • Telefony

25 lat temu dałbyś się za nią pokroić. Dzisiaj debiutuje ponownie i trafia do Polski

Solidne wykonanie, cyfrowy detoks, bateria na kilka dni i Snake w telefonie. Jeśli któryś z…

8 maja 2024
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Pozamiatane. Smartfon z najlepszym aparatem na świecie zmiażdżył rywali

Mamy nowego króla! Jeden z najnowszych flagowców został okrzyknięty najlepszym telefonem do zdjęć na świecie.…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Nie docenisz tych flagowców, obudzisz się z ręką w nocniku. W tych cenach ich specyfikacja czaruje przed premierą

vivo X100s, vivo X100s Pro i vivo X100 UItra debiutują na dniach, a ich specyfikacja…

8 maja 2024
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Wyczekiwany OPPO z globalną premierą. Taka specyfikacja zrobi ze średniaka HIT w Polsce

Globalny OPPO Reno 12 Pro 5G jest coraz bliższy premiery. Smartfon klasy średniej otrzymał kolejną…

8 maja 2024