>
Kategorie: Newsy Samsung

Samsung reklamuje Galaxy Note 8 nabijając się z…

Samsung Galaxy Note 8 to z pewnością świetny smartfon. Tylko dlaczego firma reklamuje go w sposób, który wcale nie wskazuje na dojrzałość. Zobaczcie o co dokładnie chodzi.

Nie od dzisiaj wiemy, że przepychanki między koncernami mogą być ciekawie prowadzone. Wojny marketingowe między dwoma producentami samochodów były kiedyś tego dobrym przykładem. Jednak w branży mobilnej chyba coraz trudniej o ciekawe i kreatywne „obejście” konkurencji i pokazanie zalet własnych produktów.

Przy okazji premiery Xiaomi Mi Mix 2, firma naśmiewała się z designu iPhone X, który wtedy jeszcze nie zadebiutował. Niedawno także Huawei pokusiło się o lekkie nabijanie się ze smartfonów Galaxy, przy okazji premiery Note 8, a później firma uderzyła też we flagowca Apple. Okazuje się, że w tym samym kierunku podąża teraz Samsung.

Przewijając news feed na Facebooku wyświetliła mi się reklama Samsung Galaxy Note 8. Na grafice o sporej wielkości mamy napis „3.5 mm Stereo” – chodzi oczywiście o wejście mini-jack i dźwięk stereo dostępny w tym smartfonie. Mamy także podpis, że materiał został przygotowany w oparciu o sprawdzone informacje techniczne, co ma być pewnym zabezpieczeniem. Prawdę mówiąc nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Wystarczy jednak spojrzeć na opis grafiki, by przeczytać „Czy smartfon, o którym ostatnio jest tak głośno, ma audio jack? Bo nasz ma:”.

Mowa oczywiście o konkurencji i nietrudno się domyśleć, że chodzi o iPhone 8 i iPhone 8 Plus. Zwłaszcza, że w piątek rozpoczęła się ich sprzedaż w Polsce. W iSpocie podobno były nawet kolejki – możecie je zobaczyć na tym filmiku.

Wiele komentarzy pod reklamą wskazuje, że „przepychanka” w stylu „moje jest lepsze, bo” nie przystoi takiej firmie, jak Samsung. Dla innych świadczy o niedojrzałości i zaniżaniu wartości samego produktu poprzez dziecinne porównanie tylko jednej funkcji.

Dla mnie reklama nie jest ani genialna, ani bardzo złośliwa. Problem jednak w tym, że pozycjonuje Samsunga niżej od Apple przez samo porównanie, które jest jasno podsunięte w komunikacie. Uważam, że przedsiębiorstwo stać na lepszy marketing, bowiem takimi hasłami raczej nie przyciągnie wielu świadomych konsumentów. Nie łudźmy się także kto kupi Note’a 8, który w podstawowej wersji kosztuje przecież więcej niż iPhone 8 Plus w polskim sklepie. Biorąc to wszystko pod uwagę wierzę, że niniejsza reklama jest nietrafiona.

A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Źródło: własne

Ceny w sklepach

Apple iPhone 8

od: 1.649 zł »

Samsung Galaxy Note 8

od: 2.399 zł »

michalw

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Operatorzy

Revolut już jest operatorem! Daje dorodną paczkę w roamingu UE i USA

Rozpędzony fintech Revolut wprowadza do swojej oferty kolejne nowości. Tym razem zaoferuje własne usługi telekomunikacyjne.…

30 kwietnia 2025
  • Motorola
  • Telefony
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Wygląda jak flagowiec za 6000 zł, kosztuje ułamek tego. Test telefonu, który w promocjach będzie hitem

Motorola Edge 60 Fusion jest już u mnie na testach wystarczająco długo, bym mógł podzielić…

30 kwietnia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

mObywatel padł ofiarą hakerów. Zmasowany atak na rządową aplikację

Ogromny atak hakerski przeprowadzono dzisiaj na rządową aplikację mObywatel. Polacy stracili dostęp do kluczowych e-usług.…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Jeszcze poczekasz na ważną aktualizację Galaxy S25, ale użytkownicy starszych Samsungów nie mają się czym przejmować

Majowa aktualizacja dla serii Samsung Galaxy S25 nie przyniesie zapowiadanych nowości. Zamiast usprawnień aparatu i…

30 kwietnia 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

OnePlus oficjalnie potwierdza, że ich najlepszy telefon w historii nigdy nie trafi do Polski

To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…

30 kwietnia 2025
  • Newsy

Sprawdź, jak wypada RTX 5060 w laptopach. Czy warto będzie kupić nowy sprzęt z kartą Nvidii?

Nowy układ graficzny Nvidia RTX 5060 dla laptopów pojawił się w bazie Geekbench. GPU w…

30 kwietnia 2025