>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

Spotify vs Apple Music. Apple w tyle

Spotify coraz bardziej poszerza grono swoich użytkowników. Na fali popularności strumieniowanej muzyki Apple Music również poszerza zasięg, jednak ciągle zostaje w tyle.

Serwisy oferujące strumieniowanie muzyki każdego dnia zyskują coraz większą popularność. W dobie dużych pakietów internetowych, a także usług udostępnianych przez operatorów możemy słuchać muzyki legalnie, bez ograniczeń i w świetnej jakości.

Nic dziwnego, że producenci zauważyli spore zapotrzebowanie. Mniej więcej dwa lata temu wystartował Tidal z inicjatywy rapera Jay’a-Z, który miał być usługą stworzoną przez muzyków. Do współpracy zaprosił artystów po fachu – dzisiaj możemy zobaczyć jaką popularność zdobył Tidal, którego możemy mieć za darmo w ramach ofert operatorów.

Również Apple stworzyło swój serwis – Apple Music, jednak pozycja Szweckiej firmy Spotify zdaje się być niezagrożona. W ciągu ostatnich miesięcy najpopularniejszy serwis oferujący strumieniowanie muzyki powiększył się o kolejnych 10 mln użytkowników korzystających z usługi w ramach pakietu premium przekraczając granicę 60 mln.

Co warte zaznaczenia Spotify używa już ponad 140 mln użytkowników, jednak większość z nich pozostaje przy darmowej wersji serwisu. Nie zmienia to jednak faktu, że szwedzki gigant stale się rozrasta, a liczba użytkowników płacących za wersję premium wciąż rośnie.

Apple musi w tym momencie zadowolić się drugim miejscem – użytkownicy wybierający usługę amerykańskiej firmy przekroczyli liczbę 27 milionów subskrybentów. To niezły wynik, jednak nie może się równać z potężnym zainteresowaniem, jakie wśród społeczności budzi Spotify.

Dlaczego Apple jest daleko w tyle? Warto zwrócić uwagę na fundamentalną różnicę, w oparciu której oferowana jest usługa. W przypadku giganta ze Szwecji usługa jest darmowa z możliwością subskrypcji, która usuwa reklamy, oraz zdecydowanie zwiększa wygodę korzystania w aplikacji mobilnej.

Apple Music jest usługą dostępną wyłącznie płatnie – oferuje jednak darmowy okres próbny, który trwa 3 miesiące. Myślę, że w tym przypadku różnica może wywodzić się ze sposobu oferowania usługi.

Nie jestem specjalnie zdziwiony hegemonią Spotify – sam jestem użytkownikiem i wiem, że sporo czasu minęło zanim przeszedłem na wersję premium. Dodatkowo, kiedy nie chcę korzystać z premium, mogę w każdej chwili zrezygnować z płatnej subskrypcji ciągle zostając użytkownikiem, w nieco okrojonej, darmowej wersji.

Źródło: Techcrunch

 

Matt

Najnowsze artykuły

  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025
  • Promocje

Tani Samsung z 6 latami aktualizacji, AMOLED 120 Hz i aparatem 50 MP z OIS teraz w dobrej przecenie

Aż 6 lat prawdziwego spokoju w zamian za 1200 złotych? To, a nawet znacznie więcej…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • Telefony

Jest dobra i zła wiadomość: ten telefon imponuje baterią, ale jego cena może sprawić, że będziesz musiał sprzedać nerkę

Pierwszy składany iPhone od Apple to urządzenie, na które fani czekają od lat. Choć premiera…

20 listopada 2025
  • Artykuł sponsorowany
  • Promocje

Sprawdź te 4 promocje Black Friday Weeks! Xiaomi i Samsung taniej

RTV EURO AGD przecenia hitowe urządzenia. To smartfon Redmi z aparatem 200 MP, poręczny tablet…

20 listopada 2025