>
Kategorie: Newsy Wearables

Spada sprzedaż wearables, więc firmy zmieniają strategie

Producenci sprzętu ubieralnego mieli chrapkę na znacznie większe zyski. Tymczasem konsumenci zbytnio nie są zainteresowani kupowaniem lub ciągłym wymienianiem sprzętu wearables.

Od dłuższego czasu słyszymy, że rynek wearables stoi w miejscu, a właściwie to nawet się cofa. Oczywiście jest zdanie bardzo na wyrost. Niemniej jednak pogłoski o „końcu” gadżetów ubieralnych pojawiają się dosyć często. Mam wrażenie, że najwięcej tego typu spekulacji było w poprzednim roku. Nie zmienia to faktu, że analitycy mówią swoje, a producenci idą w zaparte.

Trudno jednoznacznie określić, czy rynek wearables się rozwinie w najbliższym czasie. Próby podejmowane przez różne firmy wskazują jasno, że producenci nieustannie poszukują odnalezienia własnej drogi w tym obszarze. Inni widzą potencjał po prostu w posiadaniu w ofercie np. smartwatcha. Mam tutaj na myśli marki luksusowe – słynące dotychczas z klasycznych zegarków.

Pierwsze smartwatche były hitem dlatego, że były pierwsze. Któż z nas nie marzył by podnieść nadgarstek i porozmawiać, jak przez telefon? Kto nigdy nie fantazjował o komputerze zamkniętym w niewielkim zegarku i mnóstwie funkcjonalności z tym związanych, które „byłyby pod ręką”?

Ludzie zachłysnęli się tym wszystkim, po czym okazało się, że smartwatche głównie pokazują powiadomienia. Mogą usprawnić codzienne działanie, aczkolwiek nie są takie, jakie byśmy chcieli żeby były. W tym tkwi problem, którego wciąż nikt nie rozwiązał i w najbliższym czasie nie rozwiąże – dopóki technologia i kreatywność nie pozwolą na lepsze alternatywy.

Pewnie sytuacja wyglądałaby inaczej, gdyby sprzęt wearables się sprzedawał… ale tak nie jest. Najpopularniejsze marki dają sobie radę, aczkolwiek mniej znani producenci już niekoniecznie. Niedawno Jawbone rozpoczęło proces likwidacji, gdyż sprzedaż opasek stała się problematyczna. Firma ostatecznie może wycofać się z rynku.

Intel agresywnie rozplanowywał biznes w tym kierunku, ale teraz zmieniono strategię i firma przestała się na nim zbytnio koncentrować. Więcej środków poszło do działów badawczych, które miałyby poszukiwać ciekawszych rozwiązań z zakresu wearables.

Fitbit także planuje swojego smartwatcha, ale nieoficjalne pogłoski każą sądzić, że produkt rodzi się w wielkich bólach. Garmin zdaje się tylko udoskonalać już stworzony sprzęt. Podobnie robi to Apple i Samsung, które budują własne ekosystemy urządzeń. Mamy także Xiaomi znane z dobrej jakości i ceny, które bez problemu znalazło swoich nabywców, jednocześnie sprawiając, że nowi gracze mają problem w wejściem na rynek urządzeń ubieralnych.

Wygląda więc na to, że na mamy wyczuwalny zastój. Nowi producenci obecnie widzą największą możliwość konkurowania jeszcze na rynku smartwatchy. W przypadku pozostałych gadżetów sytuacja rysuje się w szarych barwach. W kolejnych miesiącach zapewne nic się nie zmieni. Być może dopiero kolejne lata wskażą, w którym kierunku rozwinie się omawiany rynek.

Źródło: DigiTimes, opracowanie własne

michalw

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Zegarki Amazfit w super promocjach! Można sporo zaoszczędzić, a pewien sklep oferuje trzy raty za darmo

Dobry producent postanowił przecenić swoje smartwatche zarówno u siebie, jak i w wielu sklepach partnerskich.…

20 listopada 2025
  • Longform
  • Telefony

Oto, co niekiedy znaczą aktualne poprawki bezpieczeństwa

Jak ważne jest wsparcie aktualizacjami telefonu? Czasami jest to coś, co decyduje o życiu lub…

20 listopada 2025
  • iQOO
  • Newsy
  • Telefony

Kolejny kompaktowy telefon może zostać anulowany. Szkoda – to mógłby być świetny telefon

Kompaktowy telefon z przepotężną baterią oraz z rewelacyjną specyfikacją może jednak zostać anulowany. Mowa tu…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • Telefony

Flagowiec Apple za 6000 złotych znowu z problemami. Kontrola jakości coraz gorsza?

Wydawałoby się, że Apple to synonim dbałości o każdy detal i skrupulatnej kontroli jakości. Tymczasem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Ten promocyjny model bije na głowę markę JBL, Xiaomi oraz Samsunga. Za 374 złote nie znajdziesz lepszego głośnika

Jeden z najciekawszych głośników do 500 złotych doczekał się w Polsce przyjaznej przeceny. Niejaki Soundcore…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Orange

HA HA HA, takiej „promocji” Black Friday jeszcze nie widziałeś. Po prostu wstyd

Akcje promocyjne Black Friday od zawsze wzbudzały emocje. I prawidłowo, gdyż nie zawsze czarnopiątkowe "okazje"…

20 listopada 2025