Motorola królowała w USA. Niestety, władca całkiem niedawno został strącony z tronu, na rzecz choćby iPhone’u. Firma badawcza Strategic Name Development twierdzi natomiast, że wie dlaczego!
Nazwy komórek Motoroli są mało kreatywne!
Co ciekawe jednak, kreatywność w nazewnictwie dla amerykańskiego klienta jest zwykle pociągająca. Ot, choćby wzrost popularności LG i Samsunga powiązany jest być może z ciekawymi nazwami. Podobnie było swego czasu z taktyką „omijania samogłosek” stosowaną przez Motkę: RAZR (czyli 'razor’ – brzytwa), czy KRZR (czyli 'crazy’ – zwariowany).
Ale co dobre szybko się kończy. Dzisiaj nazwy rakie jak RAZR już nie są uważane za innowacyjne i kreatywne. Stąd spadki w popularności Motek w USA. Na pocieszenie, pozostaje fakt, że Nokia ma jeszcze gorzej. Standardy tej firmy polegające na nazywaniu telefonów numerami i literami: N95, E71, lub samymi liczbami: 6700, dalekie są od oryginalności.
Jak się okazuje, polskiemu klientowi to nie przeszkadza. Co innego może być w przypadku kompletnie niezrozumiałej nazwy „RAZR” – ani to skrót, ani jakieś znane, słowiańskie słowo… Nie wspominając o pozbawionej samogłosek nazwie KRZR. Ale to już inna historia…
Pełny raport Strategic Name Development w .pdf znajdziecie tutaj.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Aż 6 lat prawdziwego spokoju w zamian za 1200 złotych? To, a nawet znacznie więcej…
Pierwszy składany iPhone od Apple to urządzenie, na które fani czekają od lat. Choć premiera…
RTV EURO AGD przecenia hitowe urządzenia. To smartfon Redmi z aparatem 200 MP, poręczny tablet…
Fani strategii mogą czuć się kokietowani. Epic Games w ramach rozdawnictwa postanowił udostępnić graczom dwa…
Tanich smartwatchy o designie G-Shocka jest wiele, ale to BlitzWolf BW-AT7 robi największe wrażenie -…
W ostatnich miesiącach zadebiutowało parę pancernych smartfonów polskiego HAMMER-a, ale żaden z nich nie jest…