Poznaliśmy kilka nowych funkcji Androida O. Raport mówi m.in. o trybie picture-in-picture, plakietkach z liczbą powiadomień i nowych sposobach oszczędzania energii.
Android O zdradził nam część swoich tajemnic jakiś czas temu, a teraz przyszła pora na poznanie kolejnych funkcji, jakie Google zaimplementuje w następnej wersji swojego mobilnego systemu operacyjnego.
Raport 9to5Google informuje, że Android O zaoferuje możliwość uruchamiania wideo w małym oknie, czyli picture-in-picture (okno w oknie), co zapewne kojarzycie z aplikacji YouTube. Nie wiadomo, czy funkcję tę dostaną smartfony, ale na pewno trafi ona na tablety.
Google chce także zająć się powiadomieniami. Jeśli chodzi o szczegóły, to wiemy tylko o wprowadzeniu plakietek z liczbą powiadomień na ikonach aplikacji (czerwone kółeczko z cyfrą). Wiele nakładek ma już taką opcję, więc Google tylko odrabia zaległości.
Po raz kolejny gigant z Mountain View ma zamiar poprawić swój system pod kątem oszczędzania energii (zgadza się, jak co roku). Tym razem wysiłki programistów skupią się na ograniczeniu aktywności zasobożernych aplikacji pracujących w tle, na zasadzie znanej z Chrome 57, gdzie odcina się od zasobów te karty, które zbytnio obciążają procesor.
Android O ma też wprowadzić ulepszenia związane z nagrywaniem multimediów (MediaRecorder API), adaptacyjne ikonki z Pixel Launcher oraz nowe funkcje dla przedsiębiorców. Dalsze szczegóły i pełną listę zmian poznamy na konferencji Google I/O, która startuje 17 maja.
Źródło: 9to5Google
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
W sieci pojawił się kolejny pretendent do tytułu najlepszego smartfona do 1500 złotych. Motorola Moto…
Motorola Edge 50 Pro potrzebowała raptem 3 tygodni, by stanieć do znacznie bardziej rozsądnej ceny.…
Rynek tanich telefonów do 1000 złotych jest coraz ciekawszy. TCL 50 XL 5G jest jeszcze…
HTC niegdyś był królem Androida, dlatego szkoda patrzeć na jego dzisiejszą sytuację. Powrót na tarczy,…
Najlepszy telefon do 1000 zł? Pod rozważania z pewnością trzeba wziąć realme 11 Pro. Posiada…
Jak bardzo zagrożeni jesteśmy w sieci? W 2023 roku prawie 5,5 miliona Polaków kliknęło w…