>
Kategorie: Newsy Xiaomi

Xiaomi nie radzi sobie z konkurencją, więc zastosuje… strategię Samsunga

Xiaomi nie jest zadowolone z bieżącej sprzedaży swoich smartfonów i dalszych prognoz, w związku z czym planuje zaatakować rywali metodą Samsunga i poszerzyć swoje portfolio o kolejne modele, zalewając nimi rynek.

Na rynku smartfonów możemy się spotkać z wieloma strategiami sprzedaży. Takie firmy jak Apple czy OnePlus ograniczają swoje portfolio do minimum, a ich tropem podąża Sony i HTC. Tymczasem LG, Asus, Huawei i przede wszystkim Samsung, wzbogacają swoją ofertę o kolejne modele z nadzieją, że ich wszechobecność sama napędzi sprzedaż. Do niedawna Xiaomi stało gdzieś pośrodku obu strategii, ale pogarszające się wyniki sprzedaży i agresywna konkurencja ze strony lokalnych rywali zmusiła firmę do ostatecznej decyzji. Raport Digitimes informuje, którą drogą chce iść Xiaomi.

Według źródła, Xiaomi nie jest zadowolone z bieżącej sprzedaży swoich smartfonów i dalszych prognoz, w związku z czym planuje zmienić podejście i zalać rynek nowymi modelami, przede wszystkim ze średniej i wysokiej półki. To właśnie na smartfonach z tego segmentu swoją potęgę w Chinach budują Oppo i Vivo, więc Xiaomi chce ich zaszkodzić poprzez rozbudowanie swojego portfolio. Najłatwiej będzie to uczynić poprzez dodanie nowej serii smartfonów do dotychczasowych dwóch (tj. Mi i Redmi).

https://www.gsmmaniak.pl/593726/xiaomi-mi5-test-recenzja/

Xiaomi będzie walczyło o lepszą sprzedaż także poprzez otworzenie tysiąca sklepów stacjonarnych oraz ekspansję na kolejnych rynkach, takie jak np. Polska. Producent chciałby również wzmocnić siłę swojej marki, która pod względem prestiżu i poważania w Chinach także przegrywa z Oppo i Vivo. Pomóc w tym może stworzenie własnego procesora, który podkreśliłby niezależność Xiaomi. Jego premiery spodziewamy się w przyszłym tygodniu. Jestem ciekaw, czy producent zdecyduje się też na podniesienie cen swoich smartfonów, bo agresywna polityka cenowa nie zawsze skutkuje dobrą sprzedażą. Jeszcze taniej nie będzie na pewno, gdyż ceny komponentów rosną, a Xiaomi i tak nie zarabia na swoich smartfonach.

Jak te wszystkie działania sprawdzą się w praktyce i jaki będą miały wpływ na sprzedaż smartfonów Xiaomi, powinniśmy się wstępnie dowiedzieć jeszcze w tym roku.

Damian Kucharski

Znajdziesz mnie na LinkedIn bit.ly/linkedinDamianK

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025