Jednym z najciekawszych trendów w 2016 roku był ogromny hype, związany z Pokemon Go. Od wydania gry minęło już ponad pół roku. Wiemy już, ile pieniędzy zdążyła w tym czasie zarobić gra.
Miniony rok upłynął pod znakiem kilku trendów. Jednym z nich stała się gra Pokemon Go, która przyciągnęła niesamowitą liczbę użytkowników. Praktycznie każdy posiadacz smartfonu z systemem iOS lub Android na chwilę zafascynował się zbieraniem kultowych, wirtualnych stworzeń. W grę pochłonięci byli młodsi, nastolatkowie, a nawet dorośli użytkownicy. Gra wykorzystywała nie tylko sentyment do Pokemonów, ale również nowe rozwiązania związane z rozszerzoną rzeczywistością. Popularność gry przekroczyła najśmielsze oczekiwania producenta, co w konsekwencji spowodowało tygodniowe problemy z serwerami.
Po pół roku, sytuacja się ustabilizowała. Znaczna część użytkowników zaniechała zabawy już po kilku tygodniach. Mógłbym dywagować nad potencjalnymi zaniechaniami i stosunkowo wolnym rozwijaniu gry, a także innymi przyczynami, które ostatecznie spowodowały zmniejszenie się liczby graczy. Niemniej jednak pół roku od czasu premiery produktu minęło bardzo szybko i Niantic (mimo wszystko) ma się z czego cieszyć.
Jeszcze w grudniu pisałem o statystykach, które gracze Pokemon Go zdążyli wygenerować w przeciągu kilku miesięcy. Nieco wcześniej, serwis App Annie donosił o błyskawicznym przekroczeniu bariery najlepiej zarabiającej gry w historii smartfonowych wydań tego rodzaju aplikacji. Teraz okazuje się, że do końca 2016 roku, Pokemon Go zarobiło przeszło 950 milionów dolarów. Gra była również najczęściej pobieranym programem w AppStorze i Google Play w minionym roku. Pierwsze 800 milionów dolarów produkt zarobił w czasie 110 dni od czasu premiery. Drugiej, najpopularniejszej grze taki wynik zajął przeszło 250 dni. Pozostałym – znacznie dłużej.
Żeby wyobrazić sobie tak wielką sumę pieniędzy, wystarczy zwrócić uwagę na wysokobudżetowe produkcje filmowe (jak chociażby „Batman vs Superman: Świt Sprawiedliwości”), które nie przekroczyły nawet bariery 900 milionów dolarów w box office.
Źródło: VentureBeat
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…
Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…
Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…
Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…
Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…
Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…