>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

Wiemy, ile zarobiło Pokemon Go w 2016 roku

Jednym z najciekawszych trendów w 2016 roku był ogromny hype, związany z Pokemon Go. Od wydania gry minęło już ponad pół roku. Wiemy już, ile pieniędzy zdążyła w tym czasie zarobić gra.

Miniony rok upłynął pod znakiem kilku trendów. Jednym z nich stała się gra Pokemon Go, która przyciągnęła niesamowitą liczbę użytkowników. Praktycznie każdy posiadacz smartfonu z systemem iOS lub Android na chwilę zafascynował się zbieraniem kultowych, wirtualnych stworzeń. W grę pochłonięci byli młodsi, nastolatkowie, a nawet dorośli użytkownicy. Gra wykorzystywała nie tylko sentyment do Pokemonów, ale również nowe rozwiązania związane z rozszerzoną rzeczywistością. Popularność gry przekroczyła najśmielsze oczekiwania producenta, co w konsekwencji spowodowało tygodniowe problemy z serwerami.

Po pół roku, sytuacja się ustabilizowała. Znaczna część użytkowników zaniechała zabawy już po kilku tygodniach. Mógłbym dywagować nad potencjalnymi zaniechaniami i stosunkowo wolnym rozwijaniu gry, a także innymi przyczynami, które ostatecznie spowodowały zmniejszenie się liczby graczy. Niemniej jednak pół roku od czasu premiery produktu minęło bardzo szybko i Niantic (mimo wszystko) ma się z czego cieszyć.

Jeszcze w grudniu pisałem o statystykach, które gracze Pokemon Go zdążyli wygenerować w przeciągu kilku miesięcy. Nieco wcześniej, serwis App Annie donosił o błyskawicznym przekroczeniu bariery najlepiej zarabiającej gry w historii smartfonowych wydań tego rodzaju aplikacji. Teraz okazuje się, że do końca 2016 roku, Pokemon Go zarobiło przeszło 950 milionów dolarów. Gra była również najczęściej pobieranym programem w AppStorze i Google Play w minionym roku. Pierwsze 800 milionów dolarów produkt zarobił w czasie 110 dni od czasu premiery. Drugiej, najpopularniejszej grze taki wynik zajął przeszło 250 dni. Pozostałym  – znacznie dłużej.

Żeby wyobrazić sobie tak wielką sumę pieniędzy, wystarczy zwrócić uwagę na wysokobudżetowe produkcje filmowe (jak chociażby „Batman vs Superman: Świt Sprawiedliwości”), które nie przekroczyły nawet bariery 900 milionów dolarów w box office.

Źródło: VentureBeat

michalw

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025