>
Kategorie: Gry i aplikacje Longform

AdBlock Plus zaczyna sprzedawać… reklamy

Adblock Plus wprowadza na rynek nową usługę, która będzie zajmowała się… sprzedażą reklam. Dokładnie tak, sprzedażą reklam.

Jakiś czas temu radziliśmy Wam, w jaki sposób możecie zablokować reklamy za pomocą Adblock Plus (mamy tylko nadzieję, że nie robicie tego na naszych stronach 🙂 ). Co prawda w sieci znajduje się kilka alternatyw dla tej aplikacji, jednak to właśnie wspomniany Adblock cieszy się niebywałą popularnością. W związku z tym, iż twórcom udało się zgromadzić wokół siebie naprawdę sporą liczbę użytkowników, stwierdzili oni, że przetestują kolejną funkcję, która skupia się na… sprzedaży reklam. Dokładnie tak, oprogramowanie, które służy do ich blokowania będzie również zajmowało się ich sprzedażą na specjalnej platformie. Gdzie w tym sens i o co tu tak naprawdę chodzi? Już spieszę z wyjaśnieniem.

Zamiast usuwania wszystkich reklam z internetu na zawsze, Adblock Plus ma nadzieję, iż uda mu się zastąpić tak zwane „złe” reklamy, trochę lepszymi. Złe reklamy, o których wspominam powyżej to duże bannery, świecące grafiki oraz nachalne pop-upy. Te, które są zdaniem Adblocka „dobre”, to bardziej subtelne, estetyczne grafiki oraz inne sposoby na zareklamowanie produktu czy usługi. Ben Williams z Adblocka tłumaczy to tym, iż firma chce rozdzielić oba ekosystemy i zarabiać na nich dwóch w zupełnie inny sposób.

fot. Adblock

Od 2011 roku w AdBlocku działa program „Acceptable Ads”, który dopuszcza niektóre formy promocji do wyświetlania się użytkownikowi podczas przeglądania sieci. Oprócz tego możemy też skorzystać z białej listy zatwierdzonych reklam, które pojawiają się nawet wtedy, kiedy blocker jest włączony. Program został co prawda ograniczony do wydawców, którzy mieli płacić AdBlockowi za dodawanie ich do białej, dopuszczalnej listy, jednak okazuje się, że firma postanowiła przebudować swoją strategię.

Adblock Plus ma nadzieję, że dzięki nowej platformie, którą firma tworzyła od jakiegoś czasu, więcej firm oraz przedsiębiorstw zdecyduje się skorzystać z programu dopuszczalnych reklam. Każdy wydawca będzie mógł założyć konto, podpiąć odpowiedni kod oraz dodać się do białej listy, o której wspomniałem powyżej. Są jednak pewne wytyczne: nikt nie może dodawać reklam, które śledzą użytkowników. Można korzystać z formatów reklamowych o odpowiednich wymiarach oraz przeznaczonych dla użytkowników znajdujących się w konkretnych lokalizacjach.

Według nowego planu, wydawcy będą mogli zachować do 80 procent wszystkich przychodów z reklam, a pozostałe 20 procent dzielone jest między różnymi innymi stronami zaangażowanymi w całą akcję. Adblock Plus pobiera jedynie 6 procent całkowitych przychodów z konkretnych reklam – niby nie dużo, ale furtka pozostaje otwarta i może się okazać, że będą przez nią przechodzić niemałe pieniądze.

Williams twierdzi, że na początku wydawcy oraz reklamodawcy faktycznie mogą podchodzić zbyt sceptycznie do całego rozwiązania, jednak Adblock chce odwrócić system zero-jedynkowy i być nieco bardziej elastycznym w kwestii blokowania nachalnych bannerów.

Platforma w wersji beta ruszyła kilka godzin temu i póki co nie wiadomo, kiedy będzie ona uznana za stabilną wersję. Co jednak z użytkownikami, którzy sprzeciwiają się takiej decyzji? Nie pozostaje nic innego, jak skorzystać z przeglądarki Opera, która posiada własny bloker lub zainstalować inne rozwiązanie, takie jak chociażby uBlock, który nie dość, że zjada mniej zasobów systemowych, to jeszcze skutecznie blokuje te elementy, z którymi Adblock Plus sobie nie radzi.

Jak widać nawet osoby odpowiedzialne za blokowanie reklam dosięgła rewolucja. A może to po prostu czysta chęć zarobku?

Aleksander Piskorz

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025