>
Kategorie: Gry i aplikacje iOS Newsy

Rynek gier mobilnych rośnie – potwierdza to sukces polskiego studia T-Bull

Choć wielu analityków i domorosłych wieszczów przewiduje powolny spadek zainteresowania aplikacjami i grami mobilnymi, to fakty mówią co innego – wartość rynku gier mobilnych stale rośnie, a najlepiej świadczy o tym ogromny sukces polskiego studia T-Bull.

O tym, że gry na Androida, iOS-a czy Windows Mobile niosą ze sobą także olbrzymie liczby, świadczy raport firmy Newzoo zajmującej się analizą rynku gier. Wynika z niego, że w gry mobilne gra już 1,9 mld ludzi na całym świecie, z czego co 12 osoba w produkcje polskiego twórcy – studia T-Bull. Wartość samego rynku gier mobilnych w 2016 roku ma osiągnąć kwotę 36,9 mld dolarów (o 1,4 mld dolarów więcej niż prognozowano), czyli aż o 6,5 mld dolarów więcej niż w ubiegłym roku.

I myślę, że to właśnie to niesamowite osiągnięcie, jakim jest fakt, iż co dwunasta osoba gra w produkcje zaledwie jednego producenta, robi naprawdę niesamowite wrażenie. W produkcje wrocławskiego studia gra już 150 milionów graczy na całym świecie. W samym lipcu bieżącego roku, po gry T-Bull sięgnęło ponad 9,3 miliona nowych graczy. Najpopularniejszą grą studia jest wyścigówka Top Speed, w którą gra już ponad 8 milionów ludzi na całym świecie. Jak sugestywnie ujmuje ten fakt Damian Fijałkowski, współzałożyciel i CTO studia T-Bull:

– Mrugnięcie okiem trwa przeciętnie 0,3 sekundy, nasza gra jest instalowana średnio co 0,28 sekundy.

Badania rodzimego studia pokazują także, że w Polsce jeśli chodzi o mobilny gaming zdecydowanie prowadzi Android. Korzysta z niego ponad połowa, czyli 56,5% wszystkich graczy – 17,5% gra na sprzętach z Windows Phone, 14,1% z iOS, 8% z BlackBerry OS, 3,2% z Windows PC, a 0,7% pobrało grę za pośrednictwem Amazona.

Nie da się ukryć, iż ogromne wrażenie robi fakt, w jak krótkim okresie czasu rynek gier mobilnych zdystansował zarówno wartość rynku gier pecetowych i konsolowych – kiedyś wydawało się to nie do pomyślenia, a dziś wszystko wskazuje na to, że to właśnie ta gałąź growego biznesu zyskuje bardzo dynamicznie, w przeciwieństwie do rosnących znacznie wolniej pozostałych działek elektronicznej rozgrywki. Jestem szalenie ciekaw, czy te proporcje w przeciągu następnych kilku lat ulegną zmianie.

źródło: informacja prasowa, własne

Amadeusz Cyganek

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025