>
Kategorie: Gry i aplikacje Newsy

Samsung: tak będzie wyglądać przyszłość gier mobilnych (wideo)

Koreańska firma udostępniła materiał wideo, na którym pokazuje możliwości oraz działanie nowego API – Vulkan. Trzeba przyznać, że przyszłość gier mobilnych zapowiada się naprawdę imponująco.

Samsung Galaxy S7 oraz Galaxy S7 Edge to pierwsze na świecie smartfony z Androidem, które w pełni wspierają Vulkan API – technologię udostępnioną w 2015 roku, która zadebiutowała finalnie w lutym bieżącego roku. Vulkan to nic innego, jak naturalny następca OpenGL pozwalający zmniejszyć obciążenie procesora przy jednoczesnej poprawie grafiki wyświetlanej w technologii 3D – mowa tu cały czas oczywiście o urządzeniach mobilnych oraz ich (dalej nieco ograniczonych) możliwościach. Jak więc wygląda wydajność tego typu rozwiązań? Samsung postanowił zaprezentować ja na specjalnym wideo.

Vulkan API po raz pierwszy pojawił się w połowie lutego, jednak stabilna wersja ujrzała światło dzienne dopiero 24 czerwca. Samsung zaprezentował podczas konferencji E3 możliwości działania oraz wykorzystania tego API w trzech wymagających grach: Need for Speed No Limits, Heroes of Incredible Tales oraz Vainglory. Każda z gier oczywiście różni się gatunkiem, jednak każda z nich naprawdę solidnie obciąża wnętrzności smartfonów czy tabletów. Samsung opublikował na swoim kanale YouTube wideo, w którym widać, jak przekłada się Vulkan na samą rozgrywkę. Jak widać API oferuje lepszą grafikę, bardziej stabilny klatkaż oraz większą responsywność nawet w kulminacyjnych momentach.

Przy rozwoju Vulkana Samsung pracował z programistami po to, aby lepiej zrozumieć relację między smartfonami a samym Vulkanem – wszystko to dlatego, żeby wycisnąć jeszcze więcej z urządzeń mobilnych. Inżynierowie Samsunga razem z developerami pracowali wspólnie na miejscu i pomagali w niektórych kwestiach w samych studiach odpowiedzialnych za produkcję wyżej wymienionych przeze mnie gier. Wyniki są po prostu onieśmielające. Inżynierowie zauważyli, iż dzięki Vulkanowi poprawiła się nie tylko długość czasu pracy urządzeń na baterii, ale także wydajność podczas samej rozgrywki – i to nawet do 30%.

Nie pozostaje nam więc czekać, aż więcej smartfonów będzie wspierać to API. Oby stało się to już niedługo.

Aleksander Piskorz

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Nothing potwierdza start aktualizacji systemu Nothing OS 4.0 bazującego na Androidzie 16

Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…

20 listopada 2025
  • Operatorzy
  • Play

Operator obniża ceny o 20 złotych. Jeśli go brać, to właśnie teraz

Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…

20 listopada 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Przegrzewający się OnePlus nie radzi sobie ze Snapdragonem – to problem telefonu, na który tak mocno liczyłem

Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…

20 listopada 2025
  • Amazfit
  • Newsy
  • Wearables

Wytrzymały, piękny i w odświeżonej wersji. Amazfit T-Rex 3 Pro znów zachwyca dostępnymi funkcjami

Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…

20 listopada 2025
  • Promocje

Jeżeli kupiłeś Samsunga podczas premiery, to możesz zacząć wyrywać sobie włosy. Teraz flagowca kupisz za pół ceny

Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…

20 listopada 2025
  • Promocje

Polska perełka do odebrania w Amazon! To ostatni moment na zgarnięcie hitu

Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…

20 listopada 2025