Kategorie: Android Gry i aplikacje iOS Newsy

Aplikacje mobilne idą w dół. Deweloperzy liczą straty

Idą zmiany. Liczba nowych pobrań aplikacji mobilnych zaczęła się kurczyć. Średnia ich liczba (wśród 15 najlepszych aplikacji mobilnych) na urządzenia zarówno z systemem iOS jak i Android spadła o 20 proc. Deweloperzy dwoją się i troją, aby powstrzymać to zjawisko.

Nie tylko App Store czekają zmiany. Kilka dni temu informowałem Was, że według ostatnich prognoz rynek sprzedaży smartfonów powoli zaczyna się nasycać. Teraz z kolei media informują, że niepokojące dane tyczą się również aplikacji mobilnych.

Według danych SensorTower i Nomura zebranych dla BI Intelligence (rynek amerykański) liczba nowych pobrań aplikacji mobilnych zaczęła znacząco spadać. Średnia liczba pobrań wśród 15 najlepszych aplikacji mobilnych na urządzenia zarówno z systemem iOS jak i Android spadła o 20% w ujęciu rocznym (stan na maj 2016 r.).

Z analiz wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku popularne aplikacje, takie jak np. Facebook, Whatsapp, Instagram, Spotify, czy Twitter, zanotowały spadki liczby pobrań (sięgające nawet 20%), co przekłada się na miliony mniej pobrań każdego miesiąca. W skali globalnej problem nie jest jeszcze aż tak bardzo widoczny – część popularnych aplikacji trzyma się jeszcze na ubiegłorocznym poziomie, aczkolwiek tak czy inaczej notowane są braki wzrostów.

Skąd wynika spowolnienie? Tendencja ta spowodowana jest głównie tym, że najpopularniejsze aplikacje osiągnęły już pułap krytyczny i większość użytkowników ma już je zainstalowane na swoich smartfonach. Doskonale można to sobie wyobrazić na przykładzie Facebook’a, który ma obecnie 1,6 mld aktywnych użytkowników miesięcznie – gigantowi coraz trudniej znaleźć nowych użytkowników, którzy mieliby zainstalować mobilnego Facebooka. Jednak lider social mediów nadal odnotowuje ogromną liczbę 36 mln pobrań w maju 2016 r., pomimo spadku o 15 proc. w ujęciu rocznym. Dla przeciwwagi – wyraźny wzrost popularności notują jednak Snapchat i Uber, a więc aplikacje stosunkowo młode, co może stanowić podporę dla tezy o nasyceniu rynku innymi aplikacjami.

Deweloperzy robią co mogą, aby minimalizować straty. Messenger jest tego doskonałym przykładem. Aplikacja, które zwyczajnie nie wypaliła (miast zwiększać swoje statystyki pobrań) w ciągu roku zauważalnie spadła. Wymuszenie jej instalowania zapewne poprawi jej notowania, lecz chyba nie tędy droga…

Jarosław Boroński

https://plus.google.com/u/0/111974265879804048646/posts -- [;

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Bestsellerowy Samsung stał się jeszcze lepszym wyborem. Już teraz kupują go miliony

Samsung Galaxy S24, Samsung Galaxy S24+ oraz Samsung Galaxy S24 Ultra doczekały się kolejnego udoskonalenia.…

10 maja 2024
  • Promocje

Najlepszy telefon świata w tej cenie sprawia, że Samsung płacze, a Apple chowa

Najbardziej uwielbiany smartfon na świecie? Patrząc na komentarze w polskim internecie (i nie tylko), to…

10 maja 2024
  • Nubia
  • Telefony
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Test nubia NEO 5G. Komfortowe granie nie musi być drogie

W świecie smartfonów, poszukiwanie przystępnych cenowo urządzeń dla graczy staje się coraz bardziej powszechne. Nubia…

10 maja 2024
  • Newsy

Uważaj, gdzie klikasz w BLIK. Oszuści chcą Cię wykorzystać

Korzystasz na co dzień z płatności BLIK? Uważaj na to nowe oszustwo, które może Cię…

10 maja 2024
  • Google
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Ta nowość Chrome króluje na smartfonach. Teraz trafi też na komputery

Google wrzuca funkcję Circle to Search (Zakreśl, aby wyszukać) nie tylko do aplikacji mobilnej, ale…

10 maja 2024
  • Apple
  • Newsy
  • Tablety

Apple przeprasza za… zgniatanie. Reklama iPada pod ostrzałem krytyki

Apple przeprasza – najnowsza reklama debiutujących iPad'ów marki wywołała falę krytyki w stronę giganta. Co…

10 maja 2024