Kategorie: Android Gry i aplikacje iOS Newsy

Aplikacje mobilne idą w dół. Deweloperzy liczą straty

Idą zmiany. Liczba nowych pobrań aplikacji mobilnych zaczęła się kurczyć. Średnia ich liczba (wśród 15 najlepszych aplikacji mobilnych) na urządzenia zarówno z systemem iOS jak i Android spadła o 20 proc. Deweloperzy dwoją się i troją, aby powstrzymać to zjawisko.

Nie tylko App Store czekają zmiany. Kilka dni temu informowałem Was, że według ostatnich prognoz rynek sprzedaży smartfonów powoli zaczyna się nasycać. Teraz z kolei media informują, że niepokojące dane tyczą się również aplikacji mobilnych.

Według danych SensorTower i Nomura zebranych dla BI Intelligence (rynek amerykański) liczba nowych pobrań aplikacji mobilnych zaczęła znacząco spadać. Średnia liczba pobrań wśród 15 najlepszych aplikacji mobilnych na urządzenia zarówno z systemem iOS jak i Android spadła o 20% w ujęciu rocznym (stan na maj 2016 r.).

Z analiz wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku popularne aplikacje, takie jak np. Facebook, Whatsapp, Instagram, Spotify, czy Twitter, zanotowały spadki liczby pobrań (sięgające nawet 20%), co przekłada się na miliony mniej pobrań każdego miesiąca. W skali globalnej problem nie jest jeszcze aż tak bardzo widoczny – część popularnych aplikacji trzyma się jeszcze na ubiegłorocznym poziomie, aczkolwiek tak czy inaczej notowane są braki wzrostów.

Skąd wynika spowolnienie? Tendencja ta spowodowana jest głównie tym, że najpopularniejsze aplikacje osiągnęły już pułap krytyczny i większość użytkowników ma już je zainstalowane na swoich smartfonach. Doskonale można to sobie wyobrazić na przykładzie Facebook’a, który ma obecnie 1,6 mld aktywnych użytkowników miesięcznie – gigantowi coraz trudniej znaleźć nowych użytkowników, którzy mieliby zainstalować mobilnego Facebooka. Jednak lider social mediów nadal odnotowuje ogromną liczbę 36 mln pobrań w maju 2016 r., pomimo spadku o 15 proc. w ujęciu rocznym. Dla przeciwwagi – wyraźny wzrost popularności notują jednak Snapchat i Uber, a więc aplikacje stosunkowo młode, co może stanowić podporę dla tezy o nasyceniu rynku innymi aplikacjami.

Deweloperzy robią co mogą, aby minimalizować straty. Messenger jest tego doskonałym przykładem. Aplikacja, które zwyczajnie nie wypaliła (miast zwiększać swoje statystyki pobrań) w ciągu roku zauważalnie spadła. Wymuszenie jej instalowania zapewne poprawi jej notowania, lecz chyba nie tędy droga…

Jarosław Boroński

https://plus.google.com/u/0/111974265879804048646/posts -- [;

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Sony
  • Telefony

Sony Xperia 10 VI rozbije średnią półkę. Super specyfikacja, długi czas pracy i świetne aparaty

Na dzień przed premierą Sony Xperia 10 VI zdradza ważne zmiany w specyfikacji. Poprzednik był…

14 maja 2024
  • Promocje

Smartwatch w promocji roku, czy błąd cenowy? Ma ekran AMOLED i kosztuje 35 złotych!

Czy da się kupić smartwatch z ekranem AMOLED za 35 złotych? Teraz tak, bo w…

14 maja 2024
  • Newsy
  • Telefony
  • Xiaomi

Może i nie kupimy sobie flagowca Xiaomi w lepszej wersji, ale za to zapłacimy za niego więcej

Czy Xiaomi 15 i Xiaomi 15 Pro będą mieć premierę w dobrej cenie? Możemy liczyć…

14 maja 2024
  • Newsy
  • Realme
  • Telefony

Mocarny średniak z SD7+G3, 5500 mAh, 100 W i AMOLED LTPO 120 Hz zdradza cenę przed premierą

Po premierze realme GT Neo 6 SE oraz realme GT Neo 6 przyszła pora na…

14 maja 2024
  • Google
  • Newsy
  • Telefony

To ostatecznie sprawia, że mogę wyrzucić laptopa przez okno. Nawet, jeśli oznacza to zakup Pixela

Czy nadal miałbyś laptopa, gdyby wszystkie jego możliwości oferowałby Ci noszony w kieszeni telefon? Ja…

14 maja 2024
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Spójrz na tę premierę i ją zapamiętaj. Po debiucie w Polsce będzie królować w promocjach

Jaki telefon do tysiąca złotych jest najłatwiej polecać? Oppo K12x to mocny kandydat. Nie jest…

14 maja 2024