>
Kategorie: Gry i aplikacje iOS Newsy

Idą wielkie zmiany w App Store!

Wszystko wskazuje na to, że Apple próbuje wymyślić sklep z aplikacjami na nowo. Deweloperzy otrzymają możliwość wyróżnienia swojej aplikacji, a także wprowadzenia do swoich aplikacji subskrypcyjnego modelu płatności.

Wiceprezes Apple Phil Schiller poinformował o zmianach w sklepie z aplikacjami pod nazwą „App Store 2.0„. Jedną z głównych zmian będzie nowy system rozliczeń w formie modelu subskrypcyjnego (dostępnego do tej pory wyłącznie dla magazynów i serwisów streaming’owych). Obecnie stosowany jest podział 70:30 – Apple zgarnia 30%, a deweloper pozostałą część kwoty.

Zgodnie z zapowiadanymi zmianami, jeśli użytkownik będzie subskrybentem przez ponad rok, to proporcje zmienią się na 85:15 – dotyczy to również już trwających subskrypcji, a nie tylko nowych. Co więcej, deweloperzy otrzymają do wyboru ponad 200 pułapów cenowych i możliwość stosowania różnych kwot w różnych krajach. Użytkownicy będą mieli również możliwość (zależnie od ustawień programu) na podnoszenie lub obniżanie płaconej kwoty, a deweloperzy będą mogli nowych subskrybentów obciążać inną kwotą niż płacący od dłuższego czasu. Skąd te zmiany? Między innymi ma to rozwiązać problem z aktualizacjami – zdarzało się bowiem, że twórcy oprogramowania publikowali w App Store kolejne duże aktualizacje jako nowe programy, aby uniknąć w sytuacji, kiedy użytkownik opłacając pierwszą wersję aplikacji, otrzymuje za darmo kolejną.

Kolejną zmianą ma być wyszukiwanie. Już jesienią tego roku pojawią się płatne wyniki wyszukiwania aplikacji mobilnych w sklepie z aplikacjami App Store. Użytkownicy wyszukujący aplikacje w sklepie Apple’a wpisując dowolną frazę zobaczą także promowane aplikacje – na tej samej zasadzie jak w wyszukiwarce Google (takiego jaki znamy z Google AdWords). Apple będzie wyświetlać tylko jedną reklamę w wynikach wyszukiwania, która będzie wyraźnie oznaczona na niebieskim tle. Reklamy mają być odpowiednio oznaczone i pojawić się wyłącznie w wynikach wyszukiwania u użytkowników mających więcej niż 13 lat.

Płatne reklamy aplikacji będą testowane przez całe lato, a finalnie pojawią się na iPhone’ach jesienią tego roku – zapewne po udostępnieniu aktualizacji systemu iOS 10 we wrześniu. Zmiany mają one być pomocne przede wszystkim dla niezależnych deweloperów. Czy wyjdą one nam (użytkownikom) na dobre? Zobaczymy.

Jarosław Boroński

https://plus.google.com/u/0/111974265879804048646/posts -- [;

Najnowsze artykuły

  • Ciekawostki
  • Newsy

Masz dość reklam na YouTube? Spokojnie, zaraz dostaniesz jeszcze dłuższe i niepomijalne reklamy

Wygląda na to, że YouTube niedługo zarzuci Was nowymi, niepomijalnymi reklamami. Google testuje właśnie funkcję,…

16 czerwca 2025
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Tymi średniaki OPPO chce zakończyć dominację Samsunga i Xiaomi w średniej półce. Nowe smartfony wkrótce globalnie

OPPO szykuje się do globalnej premiery aż kilku urządzeń. Poza słuchawkami Enco Buds 3, smartwatchem…

16 czerwca 2025
  • Promocje

Mój ulubiony telefon do 2000 złotych staniał w Polsce tak, że nie potrafię go nie polecać najlepszym przyjaciołom

Nothing Phone 3a Pro to moim skromnym zdaniem jeden z najlepszych telefonów do 2000 złotych.…

16 czerwca 2025
  • Promocje

To FPS, który wciąga jak bagno. Kooperacyjną strzelankę dorwiecie teraz za 16 zł

Sker Ritual – to bez wątpienia FPS, który można określić mianem niedocenionego. Teraz każdy z…

16 czerwca 2025
  • Bankowość
  • Newsy

Ten komunikat od Santander może zaskoczyć wielu klientów. Jedna decyzja może Was sporo kosztować

Wydany swego czasu komunikat przez Santander może zaskoczyć wielu klientów. Popularny bank poinformował użytkowników o…

16 czerwca 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Taka specyfikacja w takim telefonie musi się podobać. Wszystko jest na swoim miejscu, a cena nie straszy

Być może nie najlepszy na rynku i być może nie najwydajniejszy. Ale na pewno bardzo…

16 czerwca 2025