>
Kategorie: Gry i aplikacje iOS Newsy

Idą wielkie zmiany w App Store!

Wszystko wskazuje na to, że Apple próbuje wymyślić sklep z aplikacjami na nowo. Deweloperzy otrzymają możliwość wyróżnienia swojej aplikacji, a także wprowadzenia do swoich aplikacji subskrypcyjnego modelu płatności.

Wiceprezes Apple Phil Schiller poinformował o zmianach w sklepie z aplikacjami pod nazwą „App Store 2.0„. Jedną z głównych zmian będzie nowy system rozliczeń w formie modelu subskrypcyjnego (dostępnego do tej pory wyłącznie dla magazynów i serwisów streaming’owych). Obecnie stosowany jest podział 70:30 – Apple zgarnia 30%, a deweloper pozostałą część kwoty.

Zgodnie z zapowiadanymi zmianami, jeśli użytkownik będzie subskrybentem przez ponad rok, to proporcje zmienią się na 85:15 – dotyczy to również już trwających subskrypcji, a nie tylko nowych. Co więcej, deweloperzy otrzymają do wyboru ponad 200 pułapów cenowych i możliwość stosowania różnych kwot w różnych krajach. Użytkownicy będą mieli również możliwość (zależnie od ustawień programu) na podnoszenie lub obniżanie płaconej kwoty, a deweloperzy będą mogli nowych subskrybentów obciążać inną kwotą niż płacący od dłuższego czasu. Skąd te zmiany? Między innymi ma to rozwiązać problem z aktualizacjami – zdarzało się bowiem, że twórcy oprogramowania publikowali w App Store kolejne duże aktualizacje jako nowe programy, aby uniknąć w sytuacji, kiedy użytkownik opłacając pierwszą wersję aplikacji, otrzymuje za darmo kolejną.

Kolejną zmianą ma być wyszukiwanie. Już jesienią tego roku pojawią się płatne wyniki wyszukiwania aplikacji mobilnych w sklepie z aplikacjami App Store. Użytkownicy wyszukujący aplikacje w sklepie Apple’a wpisując dowolną frazę zobaczą także promowane aplikacje – na tej samej zasadzie jak w wyszukiwarce Google (takiego jaki znamy z Google AdWords). Apple będzie wyświetlać tylko jedną reklamę w wynikach wyszukiwania, która będzie wyraźnie oznaczona na niebieskim tle. Reklamy mają być odpowiednio oznaczone i pojawić się wyłącznie w wynikach wyszukiwania u użytkowników mających więcej niż 13 lat.

Płatne reklamy aplikacji będą testowane przez całe lato, a finalnie pojawią się na iPhone’ach jesienią tego roku – zapewne po udostępnieniu aktualizacji systemu iOS 10 we wrześniu. Zmiany mają one być pomocne przede wszystkim dla niezależnych deweloperów. Czy wyjdą one nam (użytkownikom) na dobre? Zobaczymy.

Jarosław Boroński

https://plus.google.com/u/0/111974265879804048646/posts -- [;

Najnowsze artykuły

  • Operatorzy
  • Play

Kwartały mijają, a jest to wciąż najlepszy pancerny smartfon producenta. Nie tylko IP69 i MIL-STD-810H

W ostatnich miesiącach zadebiutowało parę pancernych smartfonów polskiego HAMMER-a, ale żaden z nich nie jest…

20 listopada 2025
  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Może i jest cieniasem, ale na pewno nie pod względem specyfikacji. Przeciwnie – wręcz czaruje wyposażeniem

Do sieci trafiła specyfikacja maluszka dopełniającego serię Honor Magic8. Model Mini przenika się z wersją…

20 listopada 2025
  • Artykuł sponsorowany

Czy warto TERAZ kupić Roborock Saros 10R?

Roborock Saros 10R ma system nawigacji nawet 21 razy dokładniejszy od klasycznego LiDARu i mierzy…

20 listopada 2025
  • Promocje

Zegarki Amazfit w super promocjach! Można sporo zaoszczędzić, a pewien sklep oferuje trzy raty za darmo

Dobry producent postanowił przecenić swoje smartwatche zarówno u siebie, jak i w wielu sklepach partnerskich.…

20 listopada 2025
  • Longform
  • Telefony

Oto, co niekiedy znaczą aktualne poprawki bezpieczeństwa

Jak ważne jest wsparcie aktualizacjami telefonu? Czasami jest to coś, co decyduje o życiu lub…

20 listopada 2025
  • iQOO
  • Newsy
  • Telefony

Kolejny kompaktowy telefon może zostać anulowany. Szkoda – to mógłby być świetny telefon

Kompaktowy telefon z przepotężną baterią oraz z rewelacyjną specyfikacją może jednak zostać anulowany. Mowa tu…

20 listopada 2025