Kategorie: Informacje prasowe Operatorzy

UOKiK nałożył maksymalny wymiar kary dla „Telefonia Polska Razem”

Spółka PGT, która działa pod nazwą handlową „Telefonia Polska Razem” wprowadzała w błąd. UOKiK po raz pierwszy w historii nałożył maksymalny wymiar kary za praktyki godzące w słabszych uczestników rynku.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły liczne skargi dotyczące praktyk spółki PGT w Warszawie, działającej pod marką „Telefonia Polska Razem”. Przedsiębiorca przedstawia ofertę telefonicznie, po czym kurier odwiedza klienta w domu. Konsumenci, głównie osoby starsze i ich rodziny informowali, że zostali wprowadzeni w błąd. Myśleli, że przedłużają umowę z dotychczasowym operatorem, a potem okazywało się, że podpisali nowy kontrakt – z PGT. Dlatego Urząd wszczął postępowanie przeciwko PGT.

Analizując sprawę, UOKiK potwierdził, że konsumenci byli wprowadzani w błąd co do tożsamości oferującego usługę.

Kolejnym krokiem do zawarcia umowy było dostarczenie dokumentów do podpisania przez kuriera współpracującego z PGT. Podtrzymywał on przekonanie, że jest przedstawicielem dotychczasowego operatora. Dodatkowo w błąd wprowadzało wyeksponowanie na pierwszej stronie umowy nazwy spółki, która do tej pory świadczyła usługi.

Działania PGT spowodowały, że konsumenci decydowali się na podpisanie niekorzystnej umowy. Nie zawarliby jej, gdyby mieli prawdziwą informację, że w rzeczywistości zmieniają operatora. Zawarcie umowy z PGT oznaczało bowiem rozwiązanie kontraktu z dotychczasowym operatorem i konieczność zapłacenia w wielu przypadkach opłaty z tego tytułu.

UOKiK stwierdził również, że PGT nie przekazywała konsumentom podpisanych umów. Jest to działanie niezgodne z dobrymi obyczajami. Kontrahent powinien otrzymać dokumenty potwierdzające warunki umowy. W tym przypadku spowodowało to, że konsumenci nie mieli świadomości, że zawarli nowa umowę oraz, że mogli od niej bezpłatnie odstąpić – w terminie 14 dni. Po tym czasie rozwiązanie umowy skutkowało obciążeniem opłatami w wysokości od 500 do 1500 zł.

Zdaniem Urzędu, PGT celowo wprowadzała w błąd, żeby pozyskać jak największą ilość klientów. Spowodowało to znaczne straty finansowe dla konsumentów. Spółka nie zmieniła swoich praktyk nawet pomimo licznych skarg klientów oraz prowadzonego postępowania przez UOKiK. Urząd nie znalazł w tej sprawie żadnych okoliczności łagodzących, dlatego na przedsiębiorcę została nałożona maksymalna kara, przewidziana przez przepisy – blisko 10 proc. obrotu osiągniętego w poprzednim roku. Sankcja wyniosła ponad 1,97 mln zł.

Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Źródło: informacje prasowe.

Jarosław Boroński

https://plus.google.com/u/0/111974265879804048646/posts -- [;

Najnowsze artykuły

  • Newsy

To nowy, bardzo ciekawy laptop Lenovo. Mocne podzespoły na pokładzie

Lenovo wzbogaca rodzinę coraz popularniejszych laptopów z serii ThinkBook o nowy model. ThinkBook 16+ jak…

30 kwietnia 2024
  • Google
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Sklep Google Play umili pobieranie aplikacji. Klikasz raz i z głowy

Sklep Google Play z aplikacjami na Androida jest teraz bardziej sprawny. Zyskał bowiem opcję, dzięki…

30 kwietnia 2024
  • Longform
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Najgorętsze premiery telefonów w Polsce. Kwiecień zdominowały świetne średniaki

W kwietniu 2024 roku w Polsce zadebiutowały nowe telefony. Wśród nich trzy szczególnie wyróżniają się…

30 kwietnia 2024
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

Masz iPhone? Apple ostrzega – tego nie rób nigdy

Ładowanie smartfona wymaga od nas rozwagi, o której często zapominamy. Dziś Apple przypomina – tak…

30 kwietnia 2024
  • Newsy

Biedronka na majówkę z usługą, dzięki której zamówisz udany urlop

Organizujesz spontanicznego majówkowego grilla, ale brakuje Ci %, węgla, kiełbasy lub pierogów? Biedronka przychodzi z…

30 kwietnia 2024
  • Artykuł sponsorowany

Za co świat pokochał iPhone?

iPhone, urządzenie, które zrewolucjonizowało rynek telefonów komórkowych, od momentu swojego debiutu w 2007 roku, zdobyło…

29 kwietnia 2024