>
Kategorie: Newsy Samsung

Wychodzi na to, że Samsung ma wiernych klientów

Samsung nie stracił zaufania swoich klientów po wpadce z Galaxy Note’m 7 – wynika z najnowszej ankiety przeprowadzonej wśród klientów koreańskiego przedsiębiorstwa.

Ankieta została przeprowadzona pomiędzy 26 października, a 9 listopada wśród 2375 amerykańskich użytkowników smartfonów Samsunga i 3158 posiadaczy iPhone’ów. Z kolei wyniki zostały opublikowane przez Reuters/Ipsos w minioną niedzielę.

Z otrzymanych danych dowiedzieliśmy się kilku istotnych rzeczy. Po pierwsze, dotychczasowi klienci Samsunga są wierni firmie mimo ogromnej wpadki. Po drugie, nawet mimo świadomości istnienia problemów z Galaxy Note’m 7 deklarowane były chęci ponownego sięgnięcia po telefony koreańskiego giganta. W przypadku ostatniej kwestii, 27% wszystkich ankietowanych zakupiłoby ponownie telefon Samsunga. Co ciekawe, aż 25% pytanych nie słyszało o całej aferze i przy podejmowaniu decyzji nadal kierowałoby się własnym gustem, celując właśnie w model od koreańskiego przedsiębiorstwa.

Dokładnie 91% ankietowanych odpowiedziało, że skusiłoby się ponownie na zakup urządzenia od Samsunga. Aż 92% rozważałoby zakup innego sprzęt od niniejszej firmy. Jak widać, mimo finansowych strat spowodowanych przez problemy ze smartfonami Galaxy Note 7, Samsung cieszy się nadal ogromnym zaufaniem.

Firma może więc poszczycić się klientami wiernymi marce, podobnie jak ma to miejsce w kwestii Apple. W przypadku firmy z Cupertino mowa bowiem o 92% użytkownikach iPhone’ów, którzy w chwili wymiany smartfona chcieliby ponownie sięgnąć po nadgryzione jabłko. Ponadto, 89% przepytanych chętnie wybrałoby także inny produkt tejże firmy.

Reuters zwraca uwagę na fakt, że tak naprawdę nie możemy być pewni w jaki sposób problem z Galaxy Note’m 7 wpłynął na postrzeganie marki przez konsumentów. Ankieta dotyczyła tylko chęci ponownego wyboru telefonu, a nie skupiała się na zmianach opinii i odczuć odnośnie samej firmy. Pierwsze doniesienia, po ujawnieniu problemu wskazywały na dużo większą liczbę niezadowolonych klientów, którzy nie chcieliby ponownie otrzymać urządzenia Samsunga. Niemniej jednak mogły być one niemiarodajne. Najnowsza ankieta pokazuje, że firma zadziałała niezwykle sprawnie i szybko podjęła działanie w celu minimalizacji szkód wśród nowych użytkowników. Mówiąc wprost – wadliwe Samsungi Galaxy Note 7 trafiły głównie w ręce tzw. „early adopters” – gadżeciarzy, osób ciekawskich i takich, które muszą być we wszystkim „pierwsze”.

To dobra wiadomość dla Samsunga, która osłodzi firmie dalsze szukanie przyczyny wybuchających baterii. Koreańskiemu gigantowi mogę więc tylko pogratulować świetnych klientów.

Źródło: Reuters

michalw

Najnowsze artykuły

  • Ciekawostki
  • Newsy

Masz dość reklam na YouTube? Spokojnie, zaraz dostaniesz jeszcze dłuższe i niepomijalne reklamy

Wygląda na to, że YouTube niedługo zarzuci Was nowymi, niepomijalnymi reklamami. Google testuje właśnie funkcję,…

16 czerwca 2025
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Tymi średniaki OPPO chce zakończyć dominację Samsunga i Xiaomi w średniej półce. Nowe smartfony wkrótce globalnie

OPPO szykuje się do globalnej premiery aż kilku urządzeń. Poza słuchawkami Enco Buds 3, smartwatchem…

16 czerwca 2025
  • Promocje

Mój ulubiony telefon do 2000 złotych staniał w Polsce tak, że nie potrafię go nie polecać najlepszym przyjaciołom

Nothing Phone 3a Pro to moim skromnym zdaniem jeden z najlepszych telefonów do 2000 złotych.…

16 czerwca 2025
  • Promocje

To FPS, który wciąga jak bagno. Kooperacyjną strzelankę dorwiecie teraz za 16 zł

Sker Ritual – to bez wątpienia FPS, który można określić mianem niedocenionego. Teraz każdy z…

16 czerwca 2025
  • Bankowość
  • Newsy

Ten komunikat od Santander może zaskoczyć wielu klientów. Jedna decyzja może Was sporo kosztować

Wydany swego czasu komunikat przez Santander może zaskoczyć wielu klientów. Popularny bank poinformował użytkowników o…

16 czerwca 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Taka specyfikacja w takim telefonie musi się podobać. Wszystko jest na swoim miejscu, a cena nie straszy

Być może nie najlepszy na rynku i być może nie najwydajniejszy. Ale na pewno bardzo…

16 czerwca 2025