, Newsy Sprzęt

Szykuje się ważna zmiana rękojmi w przepisach prawnych!

fot. pexels

fot. pexels


Te artykuły także cię zainteresują:

Popularne produkty:
  • Seba

    Czyli coś jak na zasadzie wymiany płyty głównej w telefonie co skutkuje z automatu przedłużeniem gwarancji i kolejny rok. Tyle tylko że tutaj jest różnica otrzymania nowego sprzętu. Jak do mnie jestem za. Choć od czasu ostatniej naprawy gwarancyjnej i mnie minęło jakieś 6 lat. Do czasu gdy G4 nie złapał bootloopa

  • AVS

    LG G2 oddałem na gwarancji po 18-tu miesiącach, niestety nie potrafili naprawić i wymieniono mi go na LG G4 oczywiście z 24 miesięczną gwarancją liczoną od dnia wymiany 😉

  • Z-zet

    Ja oddałem telefon sony na gwarancję po 23 miesiącach i dali mi nowy nowszy model z gwarancją na 24 miesiące

  • Wiesiorowerzysta

    Oby tylko sprzedawcy nie znaleźli „furtki” w przepisach i nie interpretowali ich na swoją korzyść. Ale jeżeli rzeczywiście zapis będzie nie do ruszenia, to fakt, rewelacja.

  • Edi

    Rewelacja, wystarczy raz kupić telefon a potem co 23 miesiące wymieniać na nowy z tytułu rękojmi.

    • nick

      Trzeba mieć powód żeby skorzystać z rękojmi. Wada musi być od początku bo rękojmia nie obejmuje normalnych awarii – od tego jest gwarancja.

      • Edi

        Wystarczy że telefon nie trzyma na baterii tyle ile deklarował producent i już jest podstawa do wymiany.

        • FireFrost

          Pierwsza rękojmia to naprawa. I sprzęt leci na ekspertyzę, więc ktoś jeszcze musi stwierdzić, że jest co naprawiać.

          • Edi

            Bzdura, bo gdy konsument pisze w treści reklamacji że chce wymiany to wysłanie do naprawy będzie niewykonaniem treści reklamacji.

          • Edi

            Poza tym mało realne jest wykonanie ekspertyzy w ciągu 14 dni, które sklep ma na odpowiedź.

          • nick

            @Edi To nie konsument decyduje o sposobie załatwienia reklamacji. W ramach gwarancji bo przedwczesne zużycie baterii nie jest wadą fabryczną tylko późniejsza usterką.

        • nick

          Nie. Bo nie trzyma po roku użytkowania – zwykła wymiana gwarancyjna (baterii, łatwa nawet w nierozbieralnym telefonie) z powodu zużycia. To się nie kwalifikuje do rękojmii bo nie jest to wada fabryczna. Nie było jej od początku.

          • Edi

            Ależ tak, bo jest domniemanie że niezgodność jest wadą fabryczną która istniała w momencie sprzedaży.

            Sklepowi będzie bardzo trudno udowodnić że było inaczej.

          • Edi

            Bo żeby udowodnić iż to nie jest wada fabryczna sklep musi mieć opinię biegłego rzeczoznawcy.

            A na to ma tylko 14 dni.

            I nie może pracownik sklepu sam sobie napisać, że jego zdanim to zużycie baterii.

          • Git majonez

            Rękojmia trwa 2 lata ale tylko w pierwszym roku na sprzedawcę spada obowiązek udowodnienia wady lub jej braku. Po roku obowiązek ten spada na klienta. Jeżeli wada występuje i klient chce wymiany to może się okazać że jej nie dostanie bo jeżeli koszt żądania jest zbyt wysoki a usterkę można usunąć taniej to sprzedawca ma do tego prawo. Okres 14 dni to okres w którym sprzedawca ma dać klientowi odpowiedź i nie jest to okres który można jednoznacznie zinterpretować jako okres całkowitego zakończenia reklamacji. Obecnie jeżeli odda się urządzenie i jest ono wymienione na nowe to mimo że np. sklep nie przedłuża rękojmi to gwarancja udzielana przez producenta ponownie wynosi 2 lata.

          • Git majonez

            A bateria swoją drogą jest elementem, który podlega naturalnemu zużyciu tak jak np. klocki hamulcowe. Udowodnienie po roku, że to wada fabryczna jest raczej niemożliwe.

          • nick

            Jeśli zgłaszasz się po 1,5 roku i mówisz że ci bateria słabo trzyma to dlaczego nie zrobiłeś tego wcześniej? Jeśli to by była wada fabryczna to występowała by od wyjęcia z pudełka. A reklamacji nie rozpatruje sklep tylko wysyłają telefon do serwisu producenta. Jeśli nie zdążą w 14 dni to profilaktycznie nie uznają gwarancji, co daje im czas na bardziej dogłębne zbadanie problemu. Pamiętaj tez o tym:
            „Jeśli konsument żąda wymiany rzeczy lub jej naprawy, przedsiębiorca może odmówić spełnienia tego żądania pod warunkiem, że opcja wskazana przez konsumenta:
            – byłaby niemożliwa do zrealizowania dla sprzedawcy – np. ze względu na zaprzestanie produkcji określonych części zamiennych lub całego towaru
            albo
            – w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymagałaby nadmiernych kosztów – np. żądanie wymiany całego urządzenia na nowe, jeśli uszkodzenie dotyczy jednego elementu o niskiej wartości.”

        • Navarro

          Chciałbyś, ale rzeczywistość jest inna.

          • Edi

            Tak wygląda rzeczywistość.


reklama