Najnowsze analizy wykazały, że w 2015 r. w Polsce było ponad 8,8 mln kart SIM, których nikt nie używał przez co najmniej 3 miesiące.
Z analizy aktywnych kart SIM przeprowadzonej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej wynika, że w 2015 r. na rynku telekomunikacyjnym w Polsce było ponad 8,8 mln tzw. „martwych dusz”, czyli użytkowników, którzy przeciągu 3 miesięcy nie wykonali i nie odebrali żadnego połączenia ani SMS/MMS, ani nie łączyli się z Internetem za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Marketerzy planujący działania z wykorzystaniem SMS dzięki usłudze HLR (Home Location Register) mogą sprawdzić m.in. czy aparat abonenta jest w tej chwili aktywny lub wyłączony. Pozwala to w optymalny sposób przygotować bazę numerów do masowej wysyłki SMS.
Technologia HLR zapewnia automatyczne sprawdzenie ważności dowolnego numeru telefonu komórkowego w sieci GSM, w tym również ustalenie, czy numer nie istnieje, jest nieużywany bądź stanowi numer telefonu stacjonarnego, bez ujawniania jakichkolwiek informacji o kliencie telefonii komórkowej. Dzięki niej marketingowiec może usunąć nieprawidłowe wpisy ze swojej bazy danych, tak aby zawierała ona jedynie prawidłowe numery. Taki zabieg może znacząco zredukować koszt kampanii SMS i przełożyć się na wyższą stopę zwrotu z inwestycji w takie działania.
Z danych UKE wynika, że w 2015 roku na polskim rynku było dostępnych 56,6 mln kart SIM wliczając w to karty M2M (machine-2-machine) wykorzystywane przede wszystkim do przesyłania danych oraz karty pre-paid i post-paid. Analiza UKE wskazuje, że spada liczba kart wykorzystywanych w modelu przedpłaconym a rośnie popularność kart post-paid. To zmiana w stosunku do minionych lat, gdy oferty pre-paid cieszyły się dużo większym zainteresowaniem.
Liczba kart SIM wskazana przez UKE robi wrażenie i pokazuje potencjał usługi marketing SMS. W końcu za każdą aktywną karta SIM stoi użytkownik, który może być zainteresowany ofertą przedstawioną w wiadomości. Warto sprawdzić przed wysyłką, czy w bazie numerów znajdują się „martwe dusze”, czyli użytkownicy nie korzystający ze swoich kart SIM co najmniej od 3 miesięcy. Weryfikacja bazy numerów technologią HLR w niektórych przypadkach pozwala zredukować koszt kampanii SMS nawet o kilkanaście procent.
– Marcin Papiński, Menedżer ds. Rozwoju w firmie Infobip.
HLR to skrót od angielskiego Home Location Register, oznaczający rejestr wszystkich numerów zarejestrowanych w danej sieci GSM. HLR przetrzymuje informacje o identyfikatorach kart SIM abonentów (IMSI) oraz numerach komórkowych (MSISDN). Usługa wyszukiwania HLR firmy Infobip łączy się z macierzystą siecią komórkową operatora i sprawdza czy aparat abonenta działa w roamingu i czy jest w tej chwili aktywny czy może został wyłączony. Dodatkowo jest w stanie dostarczyć informacje na temat oryginalnej i obecnie używanej sieci abonenta.
źródło: informacja prasowa
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Nothing nie zwlekał z wprowadzaniem stabilnego Androida 15 do swoich smartfonów. Oczekuje się takiego samego…
Rozpędzony fintech Revolut wprowadza do swojej oferty kolejne nowości. Tym razem zaoferuje własne usługi telekomunikacyjne.…
Motorola Edge 60 Fusion jest już u mnie na testach wystarczająco długo, bym mógł podzielić…
Ogromny atak hakerski przeprowadzono dzisiaj na rządową aplikację mObywatel. Polacy stracili dostęp do kluczowych e-usług.…
Majowa aktualizacja dla serii Samsung Galaxy S25 nie przyniesie zapowiadanych nowości. Zamiast usprawnień aparatu i…
To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…