Na Białorusi udział iPhone’ów i iPadów w sieci spadł dwukrotnie. Spadki widoczne są też w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Czy internauci cały czas chętnie przeglądają zasoby Internetu na ekranach smartfonów i tabletów Apple?
Gemius porównał odsetek odsłon internetowych stron krajowych na urządzeniach marki Apple w 18 krajach. Przeanalizowano dane z kwietnia 2015 i 2016 roku. Z danych wynika, że w kwietniu 2016 roku internauci rzadziej używali urządzeń Apple do surfowania w Internecie, niż rok wcześniej. Firma z Cupertino osłabiła swoją pozycję w sieci siedemnastu, spośród osiemnastu analizowanych krajów Europy.
Przyczynę spadku udziału urządzeń Apple w sieci tłumaczy Maciej Madziński, ekspert ds. innowacji i technologii w Akademii Leona Koźmińskiego:
Rynek urządzeń mobilnych staje się coraz bardziej konkurencyjny. Chińscy producenci, tacy jak np. Huawei, oferują urządzenia coraz lepszej jakości i w bardzo konkurencyjnych cenach. Nie oszczędzają również środków na kampanie marketingowe, co widać na przykładzie wielkiej kampanii Huawei z Robertem Lewandowskim w Polsce. Firma z Cupertino stoi też przed innym gigantycznym wyzwaniem, jakim jest utrzymanie pozycji najlepszej firmy technologicznej na świecie przy jednoczesnym zadowoleniu akcjonariuszy. I musi to zrobić bez Steve’a Jobsa, który niewątpliwie był ojcem sukcesu współczesnego Apple. Niestety w nowych produktach coraz częściej pojawiają się błędy np. w oprogramowaniu. W walce o zachowanie pozycji lidera nie pomaga też fakt, że niektóre decyzje firmy mające na celu rozszerzenie portfela produktów, tylko krótkoterminowo wpłyną na zwiększenie udziału w rynku. Moim zdaniem mogą one prowadzić do naruszenia wizerunku marki tworzącej idealnie dopracowane „perełki technologiczne”.
W Polsce, podobnie jak w większości analizowanych krajów, zmalał udział urządzeń marki Apple w sieci. W kwietniu 2016 roku z ekranów tabletów i smartfonów z logo firmy z Cupertino pochodziła co piąta odsłona w sieci (22,7 %), podczas gdy rok wcześniej co czwarta (25,5 % odsłon).
Największy spadek popularności smartfonów i tabletów Apple wśród internautów można zauważyć na Białorusi. Niemal o połowę zmniejszył się tam bowiem odsetek odsłon generowanych na ekranach iPhone’ów i iPadów (z 26,5 % w kwietniu 2015 roku do 13,6 % odsłon stron WWW w kwietniu 2016 roku).
Jedynym krajem, w którym internauci równie często, jak przed rokiem surfują po sieci przy pomocy urządzeń mobilnych Apple jest Rosja. Co druga odsłona w rosyjskiej sieci pochodzi właśnie z produktów amerykańskiego giganta (50,2 % w kwietniu 2016 roku i 50,9 % w kwietniu 2015 roku). Natomiast jedynym krajem spośród analizowanych, w kontekście którego można mówić o wzroście jest Turcja. W kwietniu br. odnotowano 37 % odsłon stron WWW wykonywanych przy pomocy urządzeń tej marki niż rok temu – 26,9 %.
W analizie uwzględniono ruch na krajowych stronach WWW, wykonywany za pomocą urządzeń marki Apple.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Rozpędzony fintech Revolut wprowadza do swojej oferty kolejne nowości. Tym razem zaoferuje własne usługi telekomunikacyjne.…
Motorola Edge 60 Fusion jest już u mnie na testach wystarczająco długo, bym mógł podzielić…
Ogromny atak hakerski przeprowadzono dzisiaj na rządową aplikację mObywatel. Polacy stracili dostęp do kluczowych e-usług.…
Majowa aktualizacja dla serii Samsung Galaxy S25 nie przyniesie zapowiadanych nowości. Zamiast usprawnień aparatu i…
To już ostateczne i oficjalne - OnePlus 13T nie trafi do sprzedaży w Polsce. Poza…
Nowy układ graficzny Nvidia RTX 5060 dla laptopów pojawił się w bazie Geekbench. GPU w…