Samsung bez zbędnych formalności wprowadził do oferty Galaxy J1 (2016), smartfon przeznaczony dla mniej wymagających użytkowników. Model ten zapewne utonąłby w morzu innych budżetowców, gdyby nie jeden ważny element – wyświetlacz wykonany w technologii Super AMOLED.
Samsung Galaxy J1 (2016) zadebiutował oficjalnie w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, gdzie bez większych fanfar pojawił się w ofercie tamtejszych sklepów. Oczywiście trudno było oczekiwać większego szumu wokół pojawienia się tego modelu, gdyż jest on przeznaczony dla użytkowników o mniej zasobnych portfelach.
Samsung Galaxy J1 (2016) został wyposażony w wyświetlacz o przekątnej 4.5 cala i rozdzielczości WVGA (800×480). Daje nam to co prawda mało imponujące 207 PPI, jednak wyróżnia go technologia, w jakiej został on wykonany, gdyż jest to Super AMOLED, a taki ciężko znaleźć w tym segmencie cenowym (choć wyższa rozdzielczość również byłaby mile widziana). Niestety jest to jedyna ewidentnie pozytywna cecha tego urządzenia, gdyż pozostałe elementy specyfikacji są bardzo przeciętne.
Sercem omawianego modelu jest czterordzeniowy procesor o taktowaniu 1.3 GHz (zapewne Exynos 3475), wsparty 1 GB pamięci operacyjnej RAM, a na pliki użytkownika producent przeznaczył 8 GB pamięci (z możliwością jej rozszerzenia). Nie jest to imponujący zestaw, jednak w porównaniu do poprzednika i tak jest dwa razy lepiej, choć powinno tak być już w zeszłym roku. Na pokładzie nie zabrakło również 5-megapikselowego aparatu głównego, 2-megapikselowej kamerki do wideorozmów oraz baterii o pojemności 2050 mAh. W przeciwieństwie do poprzednika Galaxy J1 na 2016 rok oferuje transmisję danych w technologii LTE, a całością zarządza Android 5.1.1 Lollipop.
Samsung Galaxy J1 (2016) został wyceniony na 499 dirhamów, co po przeliczeniu i opodatkowaniu powinno dać nam kwotę ok. 600 złotych, choć w Polsce spodziewałbym się wyceny na poziomie 499-549 złotych. Na ten moment nie wiadomo jednak kiedy smartfon ten trafi do naszego kraju, bo w to że do nas trafi akurat nie wątpię. Tak czy inaczej nie jest to specjalnie atrakcyjna oferta, gdyż nawet Super AMOLED nie pomoże mu w rywalizacji np. z Meizu m2, więc marketingowcy Samsunga będą mieli co robić.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Smartwatche Amazfit zyskują dostęp do odświeżonej i usprawnionej aplikacji Zepp App. Sprawdź, jakie nowości tam…
Portfel Google doczeka się niebawem ciekawej nowości dla rodziców i ich pociech. Z Google Pay…
T-Mobile ma gratkę dla użytkowników magentowej sieci. Rozdaje darmową paczkę gigabajtów – ale trzeba się…
Smartfon z ekranem 7", baterią 7000 mAh i Snapdragonem 8 Elite pozuje na żywo. To…
Aplikacja Google Maps, z której korzystamy zapewne wszyscy bardzo często, zmieni się już wkrótce na…
Do sieci trafiła specyfikacja aparatu Xiaomi 15 Ultra. Imponujący teleobiektyw 200 MP robi tu różnicę,…