Firma analityczna Nielsen przeprowadziła badania, dotyczące aplikacji dla urządzeń mobilnych. Okazało się, iż najpopularniejszą grupę programów stanowią w tej branży gry. W ubiegłym miesiącu skorzystało z nich 64% użytkowników smartfonów. Trzeba przyznać, że odsetek jest całkiem spory. Domyślacie się, które kategorie aplikacji znalazły się na dalszych pozycjach?
Drugie miejsce w rankingu wywalczyły programy związane z prognozą pogody – korzysta z nich 60% właścicieli smartfonów. Podium zamykają sieci społecznościowe z wynikiem 56%. Co ciekawe, muzyka, którą można uznać za jedną z podstawowych funkcji smartfonu, nie znalazła się w pierwszej trójce. Z aplikacji muzycznych korzysta 44% użytkowników smartfonów, co plasuje ją na piątym miejscu w zestawieniu.
Gry zajęły także pierwsze miejsce w zestawieniu aplikacji, za które użytkownicy są gotowi płacić. Pieniądze za grę jest w stanie wyłożyć 93% respondentów. W przypadku innych kategorii entuzjazm ten poważnie maleje – gotowość płacenia za programy informacyjne deklaruje 76% badanych.
Na koniec warto wspomnieć, iż najwytrwalszymi graczami okazali się właściciele iPhonów. Średnio poświęcają oni grom 14,7 godziny w miesiącu, podczas gdy dla Androida wskaźnik ten wynosi 9,3 godziny.
Źródła: Nielsen, Onliner
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…
Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…
Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…
Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…
Samsung Galaxy S25 Edge to bezapelacyjna ciekawostka producenta z bieżącego roku. Podczas premiery flagowiec kosztował…
Werewolf: The Apocalypse - Heart of the Forest to polska hybryda przygodówki i RPG, osadzona…