Wczoraj informowaliśmy Was o ambitnych planach firmy HTC, która zamierza znacznie zwiększyć sprzedaż swych urządzeń mobilnych i na stałe zagościć wśród liderów tej branży. Plany te mogą być oczywiście zrealizowane, ale zdaniem analityków, azjatycki producent przecenił swoje możliwości i zderzy się pod koniec roku z brutalną rzeczywistością.
Pisaliśmy już, iż tajwańska korporacja zamierza w tym roku zrealizować ponad 50 mln smartfonów (wymienia się tu liczbę nawet 54 mln „inteligentnych telefonów”). Firma zawiesza sobie tak wysoko poprzeczkę na podstawie dynamicznego rozwoju i rosnącej sprzedaży. Wystarczy wspomnieć, iż w czerwcu 2011 roku HTC sprzedało o blisko 88% więcej smartfonów niż w analogicznym okresie 2010 roku. Bazowanie na wynikach z przeszłości może jednak nie wystarczyć.
Pierwszy kwartał bieżącego roku firma zamknęła z wynikiem 9,7 mln sprzedanych smartfonów. Jeśli dodamy do tego 11,5 mln z drugiego kwartału, to otrzymamy liczbę 21,2 mln sztuk. Czy jest zatem możliwe, by tajwański producent sprzedał w obecnym półroczu ponad 30 mln słuchawek? Biorąc pod uwagę presję ze strony innych producentów, należy w to powątpiewać. Konkurencja nie śpi – oprócz wspominanego już wczoraj ZTE, także inne korporacje ostrzą sobie zęby na nowych użytkowników smartfonów.
Samsung podbija branżę mobilną swym nowym flagowym telefonem Galaxy S II, który bije rekordy sprzedaży, Apple zwiększa zamówienia na pierwszą partię Iphone’a 5. Warto też pamiętać, iż pod koniec roku do gry zamierza się włączyć Nokia ze słuchawkami z Windows Phone. W obliczu tych wydarzeń HTC powinno szybko skorygować swoje prognozy, by potem inwestorzy nie doznali szoku.
Źródło: Reuters
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
HONOR szykuje dużą premierę. Nowy HONOR GT 2 Pro może mocno zaskoczyć specyfikacją na czele…
Command & Conquer to niekwestionowany król RTS. Seria zadebiutowała w 1998 roku i od tego…
Nothing w końcu ujawnił datę startu aktualizacji. System Nothing OS 4.0 oparty na stabilnym Androidzie…
Sieć Play wprowadziła nową promocję Black Week. Tym razem nie dotyczy ona telefonów komórkowych czy…
Wszystko wskazuje na to, że OnePlus 15 nie jest tak doskonały, jak się spodziewano, a…
Amazfit wprowadza nową, mniejszą wersję modelu Amazfit T-Rex 3 Pro. Zmniejszyła się średnica ekranu względem…